מתגרשים - בובת דובי (צילום: Pixland, Istock)
מה עושים עם נישואים שניים?|צילום: Pixland, Istock

בדרך כלל כאשר אחד מבני הזוג מתחתן בשנית מתחילות מחלוקות כלכליות. הצד שהחל פרק ב' בחייו ומקים משפחה חדשה, רוצה לצמצם את סכום המזונות שהתחייב בהסכם גירושין עליו חתם ו/או נפסק ע"י בית המשפט עבור ילדיו מנישואיו הראשונים.

במקרים כאלה מוגשת תביעה להקטנת דמי המזונות. בתביעה כזו יש צורך להוכיח שינוי יסודי לרעה שחל במצבו הכלכלי של האב מיום שנפסקו המזונות ועד למועד הגשת התביעה להקטנת מזונות. אין בהקמת משפחה חדשה שינוי מהותי במצבו הכלכלי של האב באופן אוטומטי שכן האב צפה כי ייתכן כי יתחתן בשנית. הקמת משפחה חדשה אינה מהווה עילה לפגיעה בילדיו מנישואיו הראשונים.

טיפ אישי בנושא חלוקת רכוש בעקבות בגידה:

ישנם מקרים של בגידות מצד נשים או גברים, אך תמיד יש מחשבה שאם האישה בוגדת רק לה יש מה להפסיד. כיום הגישה השתנתה וגם אישה שבוגדת ו/או גבר שבוגד זה נחשב להרס המשפחה ובגין הרס המשפחה זכאי הצד הנבגד להגיש תביעה נזיקית כנגד הצד הבוגד בטענה שהצד הבוגד הביא להרס המשפחה. ישנן מקרים שנידונו בביה"ד הרבני ואף נקבע שבגידה יכולה להוביל לתוצאה של חלוקת רכוש בלתי שוויונית לרעת הצד הבוגד.

>>מה עושים עם ניכור הורי? עו"ד בלס מייעץ

אין תמונה
עו"ד יעקב בלס
עו"ד יעקב בלס הוא בוגר הפקולטה למשפטים (1994) באוניברסיטת תל אביב ועורך דין גירושין מוסמך (1996). לעו"ד בלס ניסיון עשיר באלפי תיקים בתחום גירושין ודיני משפחה, הכוללים הופעות בבתי משפט לענייני משפחה ובבתי דין רבניים, ערעורים בערכאות השונות ועוד.

>> משרד עורכי דין יעקב בלס

>> לאתר הפייסבוק של המשרד