ביום ראשון האחרון דניאל חסון התארח בפורום וענה לשאלות הגולשים. ריכזנו למען אלו שפספסו את כל התשובותשל דניאל שיעזרו לכולם.

אין תמונה
דניאל חסון

את המראה כדאי לשים בחדר השינה או לא?

אני בעד מראה בחדר שינה זה מגדיל את החדר ומוסיף לו שיק עיצובי. אני מודע לכך שאנשי הפנג שוואי מתנגדים לכך אבל בחדר השינה שלי יש לי מראה ענקית על כל ארון הבגדים ואני ישן נהדר.

האם לדעתך כדאי שיהיה ארון בחדר? אני מתכננת ליצור חדר שיהיה רק של ארונות. מה דעתך? זה מקל על החיים ועל הסדר, לא?

במידה ויש לך מקום לבניית חדר ארונות גדול, ואני מדגיש גדול ולא קופסת שימורים, אז בחדר השינה רצוי לשים שידת מגירות לגרביים, תחתונים וכדומה. במידה ואין לך מקום לחדר ארונות גדול אני בעד ארון גדול עם דלתות הזזה זה נוח לשימוש וגם יכול להיות שיהיה לך בו יותר מקומות אכסנה.

האם חובה פינת אוכל? אין לי כ"כ מקום בדירתי החדשה ואני לא בטוחה אם זה נכון יהיה לדחוף בכוח.

פינת אוכל זה עניין אישי. במידה ואת לא מארחת הרבה את ממש לא חייבת אבל אם את כן מארחת זה לא ממש נעים להאכיל אנשים בשולחן הסלון.

דניאל שלום, ראשית, העיצובים שלך מהממים והם מאוד לטעמי. הם ברמה כל כך גבוהה סופר סופר קלאסיים - כל הכבוד ובהצלחה תמיד. הייתי מאוד רוצה לקבל ממך המלצה לגבי ריצוף. על מה אתה ממליץ? כמו כן, מאוד בא לי לרכוש סלון בצבע בהיר כמו אלה שיש לך בתוכנית אבל אני לא מעיזה כי זה מתלכלכך מהר ובמיוחד כשיש ילדים קטנים. אשמח לדעת מהי המלצתך? אני רוצה שהוא יראה כמה שיותר רחב וענק

לגבי ריצוף - גרניט פורצלן בגדלים 80 על 80 ומעלה זה תמיד נראה מצויין. עדיף שהגימור לא יהיה מבריק כי על מבריק רואים כל סימן. עדיף לפאטו שזה חצי מט חצי מבריק. במידה ואת רוצה ריצוף בגוון בהיר אז כל צבעי השמנת עד לנס קפה בהיר הם מצויינים. על הריצוף הייתי מוסיף שטיח בגוון כהה ואז אפשר לקנות ספות בהירות אך עדיף מבדי מיקרופבריק שאלו בדים סינטטיים שלכלוך לא נתפס עליהם או מעור. אפשר גם להחליף - רצפה מעט כהה שטיח בהיר מאוד וספות בצבע מעט כהה יותר שזה גם נותן מראה מדהים לחדר. בהצלחה.

ואני קצת שאלה אחרת, איפה היית ממליץ ללמוד עיצוב פנים בארץ בשילוב של לימודי אוטוקאד וסקאצ'אפ?

המכללה למנהל היא מקום מצויין. גם שנקר ואורט. בהצלחה

רציתי לשאול לגבי בית ישן למדי עם תקרה נמוכה לטעמי. האם יש דרך להגביה תקרה או לחלופין, מה ייתן תחושה של יותר גובה? בנוסף, מה דעתך על יעילותה ונוחותה של רצפת בטון? ודבר אחרון - מטבח כחלק מהסלון, למי שהבישול הוא לא תחביב מרכזי אלא פעולה נדרשת? הרבה שאלות והמון תודה

בנוגע להגבהת תקרה צריך לראות בשטח אבל תקרה בצבע לבן וגופי תאורה קיריים שמכוונים כלפי מעלה, מה שנקרא up light תמיד עושה את העבודה.

לגבי רצפת בטון היא הרצפה האהובה עליי -  ככה תמיד חלק, נקי ויפה. אבל תבחרי בעל מקצוע טוב ותכיני תשתית כמו שצריך מתחת כי כפי שאת יודעת רצפת בטון זה לא כמו קרמיקה שאפשר לפרק אריח לתקן ולסדר.

אני בעד מטבח גדול בחלל הסלון אך כדי שהעיצוב של המטבח יהיה שקט יחסית בכדי שלא ישתלט על כל הסלון

יש לי שולחן סלון שמתפצל לשניים -  כל קוביה 70*70. האם כדאי לקנות מפה אחת לכל קוביה או עדיפה מפה אחת לשני שולחנות מאוחדים ? (בדר"כ הם מוצגים מאוחדים). איפה ניתן לקנות מפות שולחן בגודל הזה ?

אני בעד לשים על כל שולחן מפה נפרדת. מפות אפשר לקנות בכל חנות אבל במידה והיצע לא מוצא חן בעינייך פשוט תקני בד לטעמך ותתפרי או שתלכי לתופר. בהצלחה

לדניאל חסון המוכשר - העיצובים שלך מהממים והתוכנית מקסימה. אני נמצא בתהליך בניה של בית 3 קומות -  קומת סלון ומטבח, קומת חדרי שינה ועליית גג. אני מתלבט לגבי גודל ריצוף ובאיזה צורה לרצף לאורך או לרוחב כדי לקבל מקסימום תחושה של מרחב גדול וחלל פתוח? אורך הבית הוא מדרום לצפון ודלת הכניסה היא ממזרח.

נתחיל במזל טוב - בית חדש זה תמיד כיף ותודה על המחמאות. במידה והסלון צר אריחים של 120 על 60 בצורת מעבר חציה מרחיבים את החלל ועדיף להניח אותם בצורת בניה בכדי לתת לחלל הרגשה של תנועה. אני בעד גוון קרמה שהוא נעים יותר וניתן לשלב איתו יותר צבעים.

לגבי חדרי המגורים אני לא אוהב ריצוף דמוי פרקט - או שעושים פרקט או שלא! המלצה שלי לרצף בקרמיקה סוג ב' (הכי זולה) ועליה להניח פרקט לימינציה ברמת שחיקה גבוהה (יש אחלה מוצרים בשוק) זה נראה כמעט כמו פרקט אמיתי ומרגיש נעים ברגליים.

פינת ישיבה אחרי
עיצוב נכון מעלה את ערך הדירה

אני גרה בבית פרטי בגודל 120 מטר וכל הבית צבוע באותו צבע. אין לי שום דבר על הקירות כי אין לי אומץ להחליט איזה צבע או איזו תמונה. אני מתלבטת שנים. איך בוחרים צבע תמונה? איך מעזים? מי יכול לעזור? אני גרה בישוב בדרום, ניסיתי מעצבים שונים שלא רוצים להגיע עד שם.

שאלה טובה מאוד. אני חושב שאומנות ותמונות זה דבר מאוד אישי בבחירה שלו. אבל בכל מקרה,  טיפ קטן: תקחי איזה צבע ששולט בריהוט בסלון ותבחרי אומנות שהצבעים אשר שולטים זהים לצבעים ברהיטים או בשטיח או בכריות שעל הספה. כך תהיה הומוגניות בין התמונה ושאר החלל. אני לפעמים אוהב לבחור תמונה שהיא דווקא הכי שונה בגוונים ממה שקורה בסלון בכדי שיהיה לה כוח אבל בכדי לעשות את זה צריך לבחון בקפידה את החלל הכדי שזה לא יצא מזעזע.

ברצוני לבצע שיפוץ בדירתי: הורדת קירות, הוספת קירות, שינויים מבניים רחבים בתוך הדירה ועוד. חלקם ייראו גם כלפי חוץ וחלקם יראו פנימיים. כיצד אפשרי לדעת מהם קירות תומכים, מה ניתן לבצע בקלות, ואיך משיגים תכנית של דירה? ושאלה אחרונה - עד כמה הכרחיות התכניות לשיפוץ?

תוכנית של דירה אפשר תמיד להוציא במחלקת הנדסה בעירייה או שאפשר לקרוא למודד שיוציא תוכנית עדכנית שזו הדרך הנכונה ביותר בעיני. לגבי מה ניתן לשבור קוראים למהנדס מוסמך שזו העבודה שלו לגבי שינוי חזיתות כגון שינוי חלונות ושינוי מיקום דלת. צריך ואף חובה להגיש לעירייה תוכנית שינוי חזית בנין או בית, לחכות לאישור ואז להתחיל בשיפוץ, בכדי שלא יקרה שיבוא פקח ויעצור לכם את העבודה. בהצלחה דניאל חסון

הבית שלכם שווה יותר. שבת, ב - 18:55

>>מה דניאל עשה בשאר הדירות?

>>איך נראה בית מעוצב ומסוגנן לפני שעבר שיפוץ? היכנסו למדור "בשיפוץ"

>>משפצים לבד? היכנסו למדריך "עשה זאת בעצמך"

>>פספסתם את אחד הפרקים? היכנסו לפרקים המלאים של "הבית שלכם שווה יותר"