כשרוצים לחדש את הקרמיקות בבית - יש שתי אפשרויות: להוריד את הקרמיקות הישנות (ולזכור להתחיל למעלה ולרדת למטה), ואז להדביק חדשות (והפעם - ההפך: מלמטה למעלה), או פשוט להדביק קרמיקות חדשות על אלו הישנות. שתי השיטות פשוטות ונוחות, אבל כשמגיעים לרצפת האמבטיה והמקלחון - העניין כבר יותר מסובך.

רצפת המקלחון בנויה עם שיפועים  שמסייעים לניקוז טוב של המים. הקרמיקות בחלקים אלו מונחות בזוויות, וקשה לשחזר את הדיוק שלהן, גם בהדבקה וגם בקרמיקות חדשות. מאד לא כדאי לוותר על השיפוע, שכן הוא עוזר לשמור על החדר יבש יחסית, ולכן כדאי לבחור באופצית הפסיפס:

קרמיקות "הפסיפס" למעשה מורכבות מחתיכות קטנות המחוברות, ולכן לכל יחידה יש גמישות רבה, וכשמדביקים אותה על מרצפת קיימת - היא מקבלת את השיפוע של אותה מרצפת, וכך אפשר לקבל מראה חדש ונוצץ, מבלי לפגוע בזוויות המדוייקות של הרצפה.

עוד יתרון של קרמיקת הפסיפס הוא המראה הייחודי והמעניין שלה, לכן אם אתם משתמשים בה לריצוף המקלחון - אפשר לרענן את עיצוב המקלחת ולשלב מספר יחידות גם על הקיר. שימו לב: בגלל אותה גמישות, קשה להדביק את הפסיפס ישירות על הקיר, במיוחד אם הוא לא נקי וישר לחלוטין. במקרה כזה תוכלו להדביק את הפסיפס על קרמיקה חלקה, ואת הקרמיקה להדביק לקיר.

>>רוצים לראות איך נפטרים מכתמי הרטיבות במקלחת?

>>ומה עם האמבטיה עצמה? גם אותה אפשר לחדש

>>הבית שלכם שווה יותר, שבת ב-19:00