כשרוצים להתחיל שפץ דירה צריך להבין: יש בעיות שדורשות תכנון מקצועי ושבירת קירות, אך יש חלקים רבים בבית שניתן לשדרג ולתקן בעצמנו בעזרת צבע בלבד. השבוע הדגים דניאל כיצד ניתן להשתמש בצבע עם שבבי זכוכית ליצירת קיר מנצנץ שיעניק לבית מראה זוהר ודרמטי.

קודם כל - יש לבחור את הקיר אותו רוצים לצבוע, ובהתאם לבחור צבע, שצריך להתאים לסביבה של הקיר, לרצפה ולרהיטים. לאחר השכבה הראשונה, כשהצבע עדיין רטוב, מפזרים עליו את שבבי הזכוכית - ניתן להשתמש בכלי התזה לחלוקה שווה של השבבים, וניתן לעשות זאת באופן ידני ואף ליצור מראה "מעונן": בחלקים מסוימים לפזר הרבה שבבים ובאחרים מעט. שבבי השזכוכית מתייבשים לתוך הצבע ואין צורך בשכבה נוספת, והתוצאה: קיר מנצנץ, מקורי וזוהר.

עוד צבע מיוחד שיכול לעשות שינוי גדול הוא צבע אמייל לאמבטיה. מכירים את הכתמים השחורים שנוצרים באמבטיה? אלו שנראים כאילו הצבע התקלף? וובכן - לא מדובר בצבע אלא בציפוי האמייל של האמבטיה, שהתקלף וחשף את בסיס הפח ממנו היא עשויה. אם מזניחים את הכתמים - הם יכולים להפוך לחלודה.

בשלב הראשון יש לנקות ולייבש את המשטח. לאחר מכן בעזרת מכחול קטן יש לעבור עם צבע האמייל על הכתמים השחורים, ולהוסיף שכבות לפי הצורך עד קבלת מראה חלק. יש לתת לצבע להתייבש במשך 24 שעות. והתוצאה: אמבטיה כמו חדשה!

>>פספסתם את התכנית? כל התכניות של העונה לצפייה ישירה

>>רוצים לראות איך יצא הצבע על הקיר ובאמבטיה? הדירה בארלוזורוב

>>הבית שלכם שווה יותר, שישי ב-19:00