מכירים את צינורות הוואקום האלה שמעבירים מסרים במהירות בתוך קפסולות בבתי חולים? אז דמיינו שאתם המסר והקפסולה זו הרכבת והצינור הזה מסוגל להביא אתכם מניו-יורק לבייג'ינג בשעתיים ולקחת אתכם מסביב לעולם בשש שעות. אם חברת "ETT" מפלורידה (ארה"ב) תצליח להפוך את הפטנט שלה למציאות אי פעם - התחבורה בעולם תשתנה ללא היכר. (מקור)
הקפסולות, בגודל של מכונית משפחתית, ינועו על מסילות מגנטיות חסרות חיכוך (ריחוף מגנטי) בתוך צינורות ענקיים אטומים. הן לא יכילו מנוע או חלקים נעים ואמורות להגיע למהירות הבלתי נתפסת של 6,437 קמ"ש. לדברי החברה, צורת התחבורה הזו יעילה פי 50 ממכוניות או רכבות חשמליות.
את הפטנט רשמה החברה עוד בשנת 1999, מה שאומר שעליהם להרים את הפרויקט בשבע השנים הקרובות אך למרות הדיווחים כי הם כבר עובדים עם בעלי עניין בסין, לדברי החברה הם עדיין מחפשים משקיעים נוספים.
רכבות הריחוף המגנטי (Maglev) נעות באמצעות מגנטים ואלקטרומגנטים הנמצאים על המסילה ועל הרכבת. האלקטרומגנטים משנים את קוטביותם בהתאם להוראות הנהג ויוצרים כוחות הדוחפים את הרכבת המרחפת על המסילה.
מכיוון שאין מגע פיזי בין הרכבת למסילה ההתנגדות היחידה המופעלת על הרכבת בזמן הנסיעה היא התנגדות האוויר, לכן הנסיעה ברכבת זו חלקה מאוד וללא רעידות. רכבות ריחוף מגנטי פועלות כיום ביפן ובסין ורכבות מתקדמות נוספות מתוכננות בעוד מדינות רבות כמו אוסטרליה, ארה"ב, אנגליה, אירן ונצואלה, הודו, גרמניה, שווייץ ואינדונזיה.
ההבדל בין הרכבות הקיימות לרכבת החדשה של ETT הוא הצינור שיאפשר להימנע אפילו מחיכוך עם האוויר. החיסרון הכי גדול של הרכבת הזו, מלבד הצורך לרשת מחדש את העולם ולהחליף את מסילות הרכבת הרגילות, הוא הרעש; הרכבת נשמעת כמו מטוס סילון ומפריעה את מנוחת השכנים בכ-78% יותר מרכבת רגילה.