טבלית מלפני 3,800 שנה המוצגת במוזיאון הבריטי בלונדון היא ככל הנראה תלונת שירות הלקוחות הראשונה בהיסטוריה.פריט תצוגה מספר 131236 במוזיאון הוא טבלית חימר מהתקופה הבבלית הקדומה, שנשלחה על ידי לקוח מהעיר אור בדרום מסופוטמיה, שהתלונן על כך שעפרת נחושת שקיבל היתה באיכות ירודה וכי הגעתו של משלוח נוסף התעכבה ונשלחה ליעד לא נכון.
הטבלית, שצילום שלה בליווי תרגום תוכנה פורסם השבוע באתר רדיט, כתובה בשפה אכדית, ונוצרה בכתב יתדות - שיטת כתב קדומה שבה סימני הכתב מוטבעים בעזרת יתד. גובהה של הטבלית 11.6 ס"מ ועובייה 2.6 ס"מ, לפי דיווח אתר החדשות קוורץ.
"כשבאת, אמרת לי כך: 'אתן לך מטילי נחושת באיכות גבוהה'. אז עזבת אבל לא עשית כפי שהבטחת לי. נתת מטילים לא טובים לשליח שלי ואמרת לו: 'אם אתה רוצה, קח אותם; אם אינך רוצה לקחת אותם, לך מפה!", נכתב בטבלית שתורגמה על ידי האשורולוג ליאו אופנהיים בספרו "מכתבים ממסופוטמיה" שראה אור ב-1967, ושנוסח התרגום פורסם באתר רדיט השבוע.
"מה אתה חושב שאני, שאתה מתנהג כלפי כל כך בזלזול?", המשיך וכתב הלקוח בתלונתו. "שיגרתי אליך שליחים כדי לאסוף את שק הכסף שהפקדתי אצלך, אבל אתה התייחסת אלי בזלזול בכך ששלחת אותם חזרה לדרכם בידיים ריקות מספר פעמים, ודרך שטח אויב. האם מישהו מבין הסוחרים עם טילמון (תרבות עתידה אזור המפרץ הפרסי) התייחס אלי בצורה כזו? אך ורק אתה מתייחס בזלזול לשליח שלי! בגלל מינה (יחידת משקל) אחת של כסף שאני חייב לך, אתה מרשה לעצמך לדבר בצורה כזו, בשעה שאני העברתי בשמך לארמון 1,080 מינה נחושת".
"איך התנהגת כלפי בתמורה לנחושת הזו? עברת לשטח אויב ומנעת ממני לקבל את שק הכסף שלי; עכשיו אתה צריך להשיב לי את כספי במלואו. דע לך כי מעתה והלאה לא אסכים לקבל עוד נחושת ממך אם אינה באיכות גבוהה. מעתה והלאה אבחר את המטילים אחד אחד בחצר ביתי, ואממש את זכותי לסרב לקבל אותם בגלל שהתנהגת אלי בזלזול", הוסיף הלקוח המתוסכל.