The builder of Noah's Ark replica wants to sail to Israe... pic.twitter.com/95R0W1c8mf
— My Christian Daily (@mchristiandaily) November 27, 2018
איש עסקים הולנדי ונגר חובבן הכה גלים ברחבי הרשת, בעקבות הודעה כי הוא מתכוון להפליג לישראל עם העתק מושלם של תיבת נוח. על פי הדיווחים, מדובר בכלי שיט אימתני בגובה של 5 קומות וברוחב של כ-30 מטרים, אשר יכול להכיל כ-5,000 נוסעים בכל רגע נתון. יוהאן הויבר, המוח (או במקרה הזה, ה-"נוח") שמאחורי כלי השיט, מספר שלקח לו כמה שנים לבנות את התיבה. הוא נעזר בשורה של נגרים חובבנים מהולנד שלאף אחד מהם אין ניסיון בבניית סירות (אחד מהם בכלל היה מעצב שיער) – עובדה שלא בדיוק משרה ביטחון מצד אחד, אבל נוח בעצמו לא היה נגר מצד שני.
"אנחנו לא נגרים מקצועיים, אז יש לא מעט חלקים בתיבה עצמה שנבנו עקומים", הוא מספר בריאיון לכלי התקשורת בבריטניה. למרות זאת, הוא מדגיש כי כלי השיט מבוטח ומצויד במערכת לכיבוי שרפות. אגב, אם תהיתם לגבי עלות הפרויקט, אז הוא עומד על כ-5.1 מיליון דולר. הויבר טוען שהוא קיבל השראה לבנות את התיבה בתחילת שנות ה-90 – אחרי שהוא הקריא את הסיפור לילדים שלו לפני השינה. אשתו לעגה לו על הרעיון בהתחלה, אבל אחרי שהוא השלים את המשימה היא אמרה שהצעד הבא זה "חופשה על הירח".
זו לא התיבה הראשונה שהויבר בנה במהלך חייו. בשנת 2006, הוא השלים את בנייתה של התיבה הראשונה שלו, שגודלה היה כחצי מגודל התיבה המקראית. "הייתי מאוכזב מאוד מהתיבה הראשונה", הוא מספר, "אז מכרתי אותה לאספן והתחלתי לבנות את התיבה הזו". התכנון המקורי של הויבר היה להפליג עם התיבה לברזיל, אבל הוא הוגדר כבלתי ישים בגלל שאין לה מנועים. כן, שכחנו לציין, הדרך היחידה שלה להפליג זה בעזרת ספינות גרר. אחרי שההפלגה לברזיל ירדה מהפרק, הויבר החליט לגרור את התיבה לישראל בעלות של 1.3 מיליון דולר.
"התיבה היא העתק מושלם לספינתו של אלוהים", סיפר הויבר. "נראה לי שהדבר הכי הגיוני יהיה להשיט אותה אל ארצו. חוץ מזה, אני מאוד אוהב את ישראל ואת התושבים שלה. הם לא מצייתים להוראות, הם עושים מה שהם רוצים, נוסעים כמו משוגעים, דוחפים אחד את השני כשהם עומדים בתור ולא מקשיבים לאף אחד – בדיוק כמוני!".
הויבר הוסיף כי הוא מאמין שאנחנו מתקרבים אל קץ האנושות בצעדי ענק ורוב האנשים בכלל לא מודעים לזה. "המים עומדים להטביע את כולנו", הוא מספר. "הם יגיעו מכל מקום. מן ההרים, מן הים ואפילו דרך גרמניה. אני מבין שזה נשמע אובדני ומדכא, אבל האמת היא שאני בכלל לא חושש מזה".