מספר שיא של אמריקאים עברו ניתוחים פלסטיים והליכים קוסמטיים לעיבוי השפתיים ב-2015, כך לפי נתונים שפרסמה אגודת המנתחים הפלסטיים בארה"ב (ASPS), ואשר צוטטו ב-CNBC.
באיגוד מייחסים את המגמה הזו לשיגעון הסלפי. "אנחנו חיים בעידן הסלפי, והיות שאנחנו רואים תמונות של עצמנו כמעט כל הזמן ברשתות החברתיות, אנחנו הרבה יותר מודעים למראה של השפתיים שלנו", אמר דיוויד סונג, נשיא ASPS בהודעה שפרסם.
האגודה טוענת כי מספר ההליכים לעיבוי השפתיים גדל בשיעורים דו ספרתיים בכל אזור בארה"ב ב-2015, והסתכם בכל ארה"ב ב-27,449. הנתון הזה – הליך אחד בכל 19 דקות - הוא זינוק של 48% לעומת שנת 2000. האגודה, שהיא הגוף הגדול ביותר בעולם המייצג מנתחים פלסטיים, גם ראתה גידול משמעותי בהזרקות לשפתיים. "שפתיים הן המקום שהכי קל לאנשים להתחיל בו", אומר רוברט האוזר, מנתח פלסטי מווסטרוויל, אוהיו.
עוד ב-mako בריאות:
>> לא רק ביצה: 7 מאכלים עם יותר חלבון ממה שחשבתם
>> פטמות או לא להיות: הנה כמה עובדות חשובות
>> בלי לייבש: אל תסמכו על מייבשי הידיים בשירותים הציבוריים
בבריטניה, חברת סמייל קליניק העוסקת ברפואת שיניים קוסמטית, דיווחה גם היא על שינויים בהעדפות של לקוחותיה בגלל תמונות סלפי. לפי הודעה שפרסמה סמייל קליניק בפברואר, לקוחות רבים מבקשים כעת "חיוך סלפי". "היתה לנו עליה של 30% בחמש השנים האחרונות במספר הלקוחות ששלחו לנו תמונות סלפי וחששו לגבי המראה של שיניהם הקדמיות, אך כשהם באו ראינו מקרוב שהשיניים שלהם לא נראות רע בכלל", אמר טים ברדסטוק-סמית', מנהל קליני ורופא בסמייל קליניק.