אישה צעירה מצרפת התקשרה בבהלה למוקד חירום וסיפרה למוקדנית כי היא סובלת מכאבים עזים בגוף. האישה, כמו כל אדם שפונה למוקד רפואי, ציפתה לקבל מענה רציני ומהיר לבעיה הרפואית שלה. במקום, קיבלה תגובה צינית ויחס מזלזל שלבסוף גם הובילו למותה. כעת הרשויות בצרפת פותחות בחקירה, כדי לבדוק מדוע פנייתה לא נלקחה ברצינות הדרושה.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

נעמי מוסנגה בת ה-22 סבלה מכאבים קשים והחליטה לפנות לעזרה. היא התקשרה למוקד חירום רפואי. "אני הולכת למות", אמרה מוסנגה למוקדנית. תשובתה: "את תמותי בוודאות, יום אחד, כמו כולם". כמה שעות לאחר מכן, מוסנגה מתה. התקרית קרתה בעיר שטרסבורג בצפון צרפת בחודש דצמבר האחרון. אולם כעת נוצר עניין חדש במקרה, לאחר שהקלטה של הפניה למוקד נחשפה ואיתה גם הרשלנות והיחס המזלזל של המוקדנית. "אנחנו ממתינים שיעשה צדק... כדי לוודא שזה לא יקרה שוב", אמר אביה של מוסנגה לעיתונאים ביום חמישי. "בין שזו הייתה כוונה רעה או חוסר תפקוד, זו טעות רצינית".

"כן...את תמותי בוודאות יום אחד, כמו כולם"

בשיחה שארכה כשלוש דקות, נעמי מוסנגה התקשרה לשירות אמבולנס מקומי והתלוננה על כאבי בטן עזים. הנה תמליל השיחה, כפי שפורסם באתר CNN:

מוקדנית: "כן, הלו?"

מוסנגה: "הלו...עזרי לי, גברתי"

מוקדנית: "כן, מה קרה?"

מוסנגה: "עזרי לי"

מוקדנית: "ובכן, אם לא תאמרי לי מה קרה, אני אנתק"

מוסנגה לא מצליחה לתאר במילים את מה שעובר עליה והיא תחת כאבים קשים. בתגובה, המוקדנית אומרת לה להתקשר לרופא.

מוסנגה: "אני הולכת למות"

מוקדנית: "כן...את תמותי בוודאות יום אחד, כמו כולם. התקשרי לרופא חירום" (המוקדנית מוסרת לה את מספר הטלפון של SOS Médecins, שירות רפואה דחופה בצרפת ששולח רופא ישירות לבית המטופל).

מוסנגה: "בבקשה גברתי, עזרי לי"

מוקדנית: "אני לא יכולה לעזור לך, אני לא יודעת (מה לא בסדר אצלך)"

מוסנגה: "אני סובלת מהרבה כאבים, כאב ממש עז"

מוקדנית: "היכן?"

מוסנגה: "הבטן שלי כואבת המון, ואני מרגישה נורא בכל הגוף"

מוקדנית: "כן, ובכן תתקשרי לרופא חירום"

המוקדנית מוסרת לה שוב את מספר הטלפון.

עוד ב-mako בריאות:
>> 6 דברים מפתיעים שהמראה החיצוני אומר עליכם
>> סיוט שהתגשם: הובהלה למיון עם ג'וק בתוך האוזן
>> אכלה יותר ארוחות ביום - והשילה 30 ק"ג  

בהמשך מוסנגה ניתקה את השיחה. לבסוף, קרוב משפחה התקשר לרופא שהגיע לביתה של מוסנגה, כך סיפר עורך הדין של משפחת מוסנגה במסיבת עיתונאים. הרופא לקח אותה לבית החולים. זמן קצר לאחר הגעתה, היא סבלה משני התקפי לב, נלקחה לטיפול נמרץ ולבסוף מתה, לפי דיווח של CNN. "לא היו שאלות כמו 'האם את לבד? האם את מסוגלת לטלפן את המספר? כמה זמן הכאבים נמשכים?'", אמר מוחמד אכור, עורך הדין של המשפחה. "כל מה שהוענק לה כ'טיפול' היה אדישות או ציניות".

לפי פרקליטות שטרסבורג לא נקבעה סופית סיבת המוות, אך מנתיחה ראשונית שלאחר המוות, נצפו תסמינים של כשל רב-מערכתי ודימום פנימי, כך לפי ערוץ הטלוויזיה הצרפתי BFMTV.

ז'אן קלוד מטרי, נשיא איגוד עובדי שירותי החירום, אמר שהמוקדנית הושעתה זמנית מעבודתה. נוסף על כך, גינה את המחסור בעובדים במוקדים הטלפוניים. "המוקדנים עונים לשיחות במשך 12 שעות ברצף, כל יום", סיפר ל-CNN. "הם תחת הרבה לחץ וזה הופך קשה יותר להבחין במקרים רציניים". כעת מנסים לבדוק אם המוקד היה תחת לחץ של שיחות ולפיכך לא תפקד, או שמדובר במוקדנית ספציפית שלא כיבדה את התפקיד.

כעת אזרחים צרפתים רבים משתמשים בהשאטג #JusticePourNaomi – "צדק לנעמי" ומארגנים הפגנה שתתקיים ביום רביעי הבא.