מתבאסים שהיום שלכם עובר בטיל ואתם לא מספיקים להגיע לכל המטלות? תוהים איך מיליונרים יזמים כמו ביל גייטס ואילון מאסק מספיקים לעשות כל כך הרבה במעט זמן? אז אם אתם רוצים להיות יעילים יותר ולפתוח את היום בכיף ולא בבאסה, יש כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי לעזור לעצמכם. זה רק דורש כמה שינויים קטנים ואתם מסודרים.  

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

1. להיגמל מכפתור הנודניק

כן, אנחנו יודעים שזה צעד ממש קשה, אבל אנחנו מבטיחים שזה ישתלם. מעבר לכך שכפתור הנודניק רק מגביר את העייפות שלכם, כיוון שאתם מכניסים את עצמם מחדש למחזור שינה שלא תסיימו, זה פשוט לא יעיל. כשאתם לוחצים על הנודניק אתם מעבירים לעצמכם מסר שכמה דקות נוספות של שינה חשובות יותר מהמטלות שעליכם לעשות וזה רק מעודד עצלנות ופוגע ברמת המוטיבציה והאנרגיה שלכם בהמשך היום.

אישה מכבה שעון מעורר  (אילוסטרציה: Shutterstock)
רק מגביר את העייפות שלכם|אילוסטרציה: Shutterstock

2. להתעורר לפני הזריחה

סטטיסטית, רוב היזמים המיליונרים קמים בבוקר הרבה יותר מוקדם מאנשים אחרים, לרוב בין השעות ארבע לחמש בבוקר. יש להן סיבות שונות לכך, העיקרית היא כיוון שזו הדרך היחידה שלהם להבטיח שיהיה להם מספיק זמן לעצמם. ברגע שאתם נכנסים למשרד או אפילו בדרך למשרד בודקים אימיילים בטלפון – אתם כבר מתעסקים בבעיות של אנשים אחרים. לכן הבוקר הוא זמן טוב להקדיש זמן אך ורק לעצמכם.

עוד ב-mako בריאות
>> ראו הוזהרתם: 3 מאכלים שגורמים לצלוליט
>> בני ה-31 עלו ארצה ואז גילו את הנורא מכל
>> נשארים הרבה בבית? יש לזה יתרון מפתיע

3. לשתות מים, לאכול חלבונים ולהימנע מסוכר

מים וחלבונים גם עוזרים לכם להתעורר וגם ישביעו אתכם, מה שימנע תחושת רעב – שפוגעת ביכולת הריכוז בעבודה. בנוסף, הם מסייעים לשמירה על רמות אנרגיה גבוהות במשך זמן רב יותר. נכון שסוכר נותן אנרגיה, אבל מדובר בבוסט של אנרגיה זמנית שלא נשארת לאורך זמן. רמות האינסולין עולות מהר וכשהן יורדות, תחושת העייפות עולה.

A post shared by Nicole (@nikillafish_) on

4. לשים את הטלפון על שקט והרחק מכם

מחקרים רבים הוכיחו שמרבית בני האדם מתקשים לעשות מספר פעולות במקביל. "מולטיטסקינג" זו יכולת שלא כולנו בורכנו בה ולכן השתדלו להישאר כמה שיותר רחוקים מהטלפון הסלולרי שלכם. כי אתם לא באמת מצליחים גם לעבוד וגם לעקוב אחרי אנשים באינסטגרם. כל פעם שאתם יוצאים מפוקוס ומתמקדים במשהו אחר, למוח שלכם לוקח זמן להתאפס ולהתמקד מחדש במטלה. כדי להיות יעילים יותר, עדיף שתשאירו את הטלפון רחוק מכם, כדי שתוכלו להתמקד בדברים שחשובים לכם באמת.

אישה שותה קפה ומסתכלת בטלפון הסלולרי (אילוסטרציה: Antonio Guillem, Shutterstock)
הטלפון יכול לחכות|אילוסטרציה: Antonio Guillem, Shutterstock
  

עוד ב-mako בריאות
>> למה הדיאטה החדשה הזאת שוברת את האינטרנט?
>> כנראה שזמן לא באמת מרפא לב שבור 
>> מי בריאה יותר: אשלי גרהאם או ג'יג'י חדיד?

5. להקדיש רגע לנפש

רבים ממליצים להקדיש כמה דקות מהבוקר לפעילות שהיא כולה מוקדשת לנפש. יש כאלה שמעדיפים ריצה, יוגה או מדיטציה - אבל גם דברים אחרים כמו להקדיש כמה דקות לקריאת ספר יכולים לעשות את העבודה. זה גם ייתן לכם כמה דקות של רגיעה וגם יכול לשפר את האנרגיה, המוטיבציה והיצירתיות שלכם במהלך היום.

6. להתחיל את הבוקר בערב שלפני

הדרך הטובה ביותר לוודא שהבוקר (והמשך היום) שלכם פרודוקטיבי, היא להתכונן אליו בערב שלפני. אם תכינו רשימת מטלות בערב, לא תצטרכו לקום בבוקר ולבזבז זמן על הכנת רשימה וניסיון להיזכר בדבר הזה שהייתם צריכים לעשות ושכחתם מהו. דבר נוסף שכדאי לעשות בערב לפני – זה להניח את הטלפון בצד לפני השינה. אתם חושבים שאתם רק נכנסים לכמה דקות לבדוק שהפייסבוק לא קרס, אבל בסוף אתם מוצאים את עצמכם מסתכלים על סרטונים של גורי כלבים עד השעות הקטנות של הלילה. בסופו של דבר, אתם ישנים פחות משבע שעות בלילה וזה רק הופך אתכם לעייפים יותר במהלך היום שלמחרת.

A post shared by Benim Masam (@benim.masam) on