לכל אחד יש ריח גוף טבעי שייחודי לו. הרבה מהריחות המופרשים בגוף שלנו הם פשוט חלק מההתנהלות הטבעית של מערכות שונות בגוף, אבל ישנם ריחות מסוימים שכדאי לנו להיות ערניים להם - חלקם עשויים לאותת לנו שמשהו לא תקין. 

 >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

1. שתן שמריח רע

ריח של שתן רגיל הוא גם לא בדיוק של שושנים, אבל אם אתם שמים לב שהריח שונה מהרגיל והשתן עכור, יתכן שמדובר בזיהום בדרכי השתן. אם אתם חווים תסמינים נוספים כמו חום גבוה, צמרמורות, כאבים או תחושת צריבה בזמן מתן שתן, כדאי לכם להיוועץ ברופא.

בחורה בשירותים (צילום: Thinkstock)
שתן עכור שמריח רע? כדאי לבדוק|צילום: Thinkstock

2. ריח דגים מהווגינה

לכל אחת יש ריח ווגינה שונה והיו בטוחות שאצל כולן הוא לא מריח כמו שאנל מספר 5. ובכל זאת, אם לווגינה יש ריח המזכיר דגים באופן עקבי, כדאי לבדוק את זה אצל הגינקולוג/ית. ריח דגים עשוי להיות סימן לווגינוזיס בקטריאלי, מצב שבו התרבות של חיידקים גורמת לחוסר איזון בחיידקי הנרתיק וגורמת לריח רע והפרשות לבנבנות.

3. ריח פה לא נעים

לכולנו יש ריח פה לא נעים במצבים מסוימים, כמו אחרי שאכלנו המון שום או כשקמנו בבוקר. אבל אם אתם מרגישים שהבל הפה שלכם לא נעים לעתים קרובות, כדאי לבדוק את זה. ריח פה לא נעים עלול להיגרם בעקבותת מחלות חניכיים, חורים בשיניים, זיהום בסינוסים או בעיות אחרות באף.

ריח פה (צילום: STUDIO GRAND OUEST, Shutterstock)
אם הריח לא נעים לעתים קרובות שווה לבדוק |צילום: STUDIO GRAND OUEST, Shutterstock

4. חתכים או פצעים מלווים בהפרשה עם ריח לא נעים

זה עלול להוות אינדיקציה לכך שהפצע מזוהם. זה יכול לקרות בכל אזור בגוף. הדבר החשוב ביותר זה לשים לב האם פצעים מסוימים מריחים רע או שמתנקז מהם נוזל שמריח לא נעים. אם כן – שווה לקפוץ לרופא לבדיקה.

עוד ב-mako בריאות
>> מתכון למשקה ביתי ששורף שומן ומעלים אקנה
>> גם אתם עייפים עד שאתם נכנסים למיטה? זו הסיבה 
>> האם אימון על קיבה ריקה באמת שורף יותר שומן?

5. ריח מכפות הרגליים

רופאים ממליצים להקפיד על היגיינת כפות הרגליים, כדי למנוע מצבים כמו פטרת כף הרגל. מדובר בזיהום פטרייתי נפוץ בכפות הרגליים, שניתן לטיפול באמצעות תרופות אנטי-פטרייתיות. חשוב להיות ערניים ולטפל בפטרת כף הרגל בזמן, שכן אם לא תקבלו טיפול הולם, עלול להיווצר זיהום משני חיידקי באזור.

כפות רגליים (צילום: Paisan Changhirun, Shutterstock)
חשוב לשמור על היגיינה|צילום: Paisan Changhirun, Shutterstock

6. צואה כהה שמריחה לא טוב

אם הצואה שלכם בעלת ריח חריף ביותר וצבעה שחור, ייתכן שמדובר בדימום באזור הקיבה והמעיים. מצב זה נקרא "מלנה" והוא מצריך בדיקה רפואית. 

7. זיעה בריח דגים

אם השתן שלכם, הזיעה או הפרשות גוף אחרות מריחות כמו דגים, ייתכן שאתם סובלים ממצב גנטי נדיר שנקרא תסמונת צחנת הדג. מדובר במצב רפואי שבו הגוף אינו מסוגל לפרק טרי-מתיל אמין (המגיע מהמזון), מה שגורם להצטברות שלו בגוף והפרשתו בין היתר בזיעה ובשתן ולריח גוף חריף. 

>> הברכה והקללה של הגלולה