היא בת 25, סטודנטית לרפואה בשנה החמישית שלה בפראג, אבל משתדלת לא להישאב אך ורק ללימודים ומוצאת את התרפיה שלה דווקא בבישול. עכשיו, מיטל רייכל מככבת בנבחרת מאסטר שף (מוצ"ש אחרי החדשות, קשת 12) בליווי צמוד של ספר המתכונים של סבתא שלה.

למרות שבאודישן היא כבשה את השופטים עם מתכון נוסטלגי, לרייכל חשוב להוכיח שהיא לא מכינה רק אוכל של סבתא ("הנה הכנתי קובה סלק") ועל הדרך היא גם מספרת לנו על הרגלי התזונה והטיפוח שלה, מה היא באמת חושבת על ניתוחים פלסטיים ומה גרם לה ללכת ללימודי רפואה.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

איך גילית את האהבה שלך למטבח?
"מאז שאני ילדה אני אוהבת אוכל. אהבתי לאכול ואהבו להאכיל אותי. ככה זה כשאת נמצאת רוב היום אצל סבא וסבתא. ההתעניינות בבישול באופן רציני יותר התחילה קצת לפני הצבא. עבדתי בצימרים בצפון ואני זוכרת שתמיד רציתי להיות במטבח, לראות מה מכינים וכמובן איך מכינים".

את מרגישה שהבישול שינה לך את החיים?
"אני חושבת שהבישול הוסיף לי עוד נפח ליומיום שלי. בתור סטודנטית לרפואה שכל היום מול המחשב, בספרים ובבית החולים, לחזור הביתה ולבשל הפך להיות ה'הפסקה' שלי, תרפיה, עוד תחום שאני מתעניינת בו ורוצה להשקיע בו".

עם לימודי רפואה בטח לא נשאר הרבה זמן לבשל. איך נראה היום שלך מבחינת תזונה?
"האמת שהתזונה שלי היא די דינמית. בתור מישהי שכל כך אוהבת אוכל, אני לא מונעת מעצמי כלום. את הבוקר אני פותחת עם כוס קפה גדולה, בלי זה אני לא מתחילה את היום. היתרון שלי הוא שאני לא אוהבת לאכול מתוקים. אני בשמחה אכין אותם אבל לאכול פחות מדבר אליי. וכמובן שאני משתדלת לשלב כמה שיותר ירקות בכל ארוחה, הרבה מים, סודה וקפה, פחות לחם ופחמימות ריקות".

ובכל זאת, מה הגילטי פלז'ר שלך?
"ביסלי גריל. זו התמכרות, זה טעים, זהו".

סופר פוד זה צמד מילים פופולרי. גם זה נמצא אצלך בתפריט?
"סופר פוד נכלל מדי פעם בתזונה שלי אבל לא תחת הכותרת 'אני אוכלת סופר פוד'. כמובן שיש לו ערך תזונתי גבוה, אך כדי באמת להפחית את הסיכוי לחלות במחלות הקשורות לתזונה, רצוי ואף מומלץ לנהל אורח חיים בריא ומאוזן הכולל צריכה של כל אבות המזון, ולא להיתלות במזון המוגדר כסופר פוד".

בתקופת לימודים יש הרבה עומס, אפשרי בכלל לשמור על תזונה מאוזנת?
"בשנה הראשונה בלימודים, בעיקר בתקופות מבחנים, הרגשתי שהזמן רודף אחריי. בקושי אכלתי, ירדתי המון במשקל ולא עשיתי ספורט. בשנה השנייה כבר התרגלתי למצב הקיים, שילבתי תזונה שלא כללה לחם ופסטות, והרבה ספורט. הכל עניין של ארגון".

היית משנה משהו בהרגלי תזונה שלך?
"היום אני בתקופה קצת פחות מאוזנת כי אני הרבה בבית ויש פיתויים. אבל עדיין מקפידה על שתיית מים מרובה (גם בחורף) והליכות. זה גם לנפש. ואני חייבת שיחזור הפילאטיס מכשירים, אני מכורה".

בתוך הלו"ז העמוס שלך, את באמת מספיקה גם להתאמן?
"לפני שהגיע הסגר והרס לי את הכל, התאמנתי פעמיים-שלוש בשבוע בפילאטיס מכשירים וכמעט כל יום אני ורוני בן זוגי עושים הליכות בירקון - יותר נכון, הוא רץ ואני הולכת. בפראג הייתי רשומה לחדר כושר צמוד לאוניברסיטה שפתוח 24/7, מצאתי את עצמי מתאמנת גם ב-12 בלילה, אחרי יום לימודים ארוך. צריך לקום בבוקר ולשים בגדי ספורט, מתישהו במהלך היום זה יקרה".

"את בת 60, את לא תצאי מהקליניקה בת 20"

באודישן שלה במאסטר שף, רייכל סיפרה שאת ההתמחות הקלינית שלה במסגרת התואר היא עושה דווקא בארץ, בבית חולים וולפסון. את התשוקה שלה למקצוע אי אפשר היה לפספס, בייחוד כשמדובר בהתמחות בה היא חושקת – אף, אוזן, גרון.

"זו כירורגיה מאוד קטנה ועדינה", סיפרה בעיניים נוצצות לשופטים, "הבנתי שחדר ניתוח זה ממש בשבילי. אני מרגישה שאם מתפוצץ לבן אדם עורק אני רוצה להיות זו שתופרת את זה, אני רוצה להיות זו שמונעת את הפשלה הכי גדולה שיכולה לקרות לבן אדם".

מה מושך אותך במיוחד בעולם הרפואה?
"מגיל קטן אני חשופה למקצוע הזה. הקשר עם המטופלים, הרצון להיות זו שעוזרת להם ואפילו מצילה אותם, זה רגש שמתעצם בי בכל יום שעובר. אני רוצה להיות זו שהם יסמכו עליה, יאמינו לה ובה. האופציות בעולם הרפואה הן רחבות, עולם שתמיד יש בו משהו חדש ללמוד ומשאיר אותך דרוך".

ואם לא היית רופאה, מה היית?
"מבקרת מסעדות. בדוק".

בעד או נגד ניתוחים פלסטיים?
"מצאתם את מי לשאול. אני לגמרי בעד. למרות שהיום יש המון פרוצדורות לא ניתוחיות שאפשר לעשות במקום ניתוחיים פלסטיים, שזה מדהים".

עוד ב-mako בריאות:
>> מדענים: החיסון שיהיה יעיל נגד כל זני הנגיף
>> סובלים מריח רע מהפה? תאכלו את זה
>> חוקרים: התזונה הזו טובה במיוחד לירידה במשקל

והזרקות?
"נתחיל מזה שאני עובדת בקליניקת עור ואסתטיקה בת"א. יותר בעד ממני אני לא חושבת שתמצאו. אבל, וזה אבל גדול, הכל במידה. בטוב טעם, בעדינות וכמה שיותר טבעי. בלי שינויים קיצוניים. המטרה: את בת 60, מהקליניקה את לא תצאי 20. אבל תצאי גרסה משופרת של עצמך. אפילו אני הזרקתי קצת חומצה היאלרונית באף, כי פשוט לא הייתי לגמרי מרוצה מהאף שלי, וניתוח הוא פחות אופציה בשבילי. זה מקום שגורם לאנשים להרגיש טוב עם עצמם, וזה מה שחשוב". 

מה שגרת הטיפוח שלך?
"בבוקר קרם לחות וקרם הגנה 50 SPF של VICHY שהוא מושלם. בערב אני מסירה את האיפור, מסבנת פנים עם סבון פנים של לה רוש פוזה, לאקטוצרמידים - שזה קרם מעולה לשמירה על איכות העור, למנוע פיגמנטציה ושומניות. מעל שמן ויטמין C + E של גייסון. פעמיים בשבוע מסכת פנים מתחממת של אלבה, שלוש פעמים בשבוע פילינג של גייסון. משתדלת אחת לחודשיים טיפול הידרופשייל בקליניקה".

בשורה התחתונה, אוכל מנחם עתיר בקלוריות או דיאטטי?
"אני בעד הכל, במינון ובשילוב של אורח חיים בריא הכולל ספורט. בתקופה של הקורונה עניין הספורט עומד במבחן, אבל אין ברירה, יש לי שמלת כלה להיכנס אליה באפריל".