האם תנוחת השינה שלנו אומרת משהו עלינו? אנחנו יודעים שלשפת גוף יש משמעות רבה, לא רק שהיא משמעותית לתקשורת שלנו עם הסביבה, אלא גם יכולה להעיד על מאפיינים פסיכולוגיים פנימיים. לכן ד"ר כריס אידזיקאוסקי החליט לעשות מחקר ולבדוק מה שפת הגוף הלא מודעת שלנו בזמן שאנחנו ישנים יכולה להגיד עלינו. "מה שמעניין, זה שהפרופיל שמאחורי כל תנוחה הוא לרוב שונה ממה שהיינו מצפים", אמר לאתר Sleep Junkie. הנה מה שתנוחת השינה יכולה להגיד על האישיות שלכם.

 >> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

ישנים על הצד: פתוחים לרעיונות חדשים

אם אתם מעדיפים לישון על הצד, אידזיקאוסקי טוען שאתם ככל הנראה אנשים רגועים ופתוחים לרעיונות חדשים. אלו שישנים על הצד כשזרועותיהם ישרות גם יכולים להיות חשדניים וציניים. נוסף לכך, מחקר שנעשה לאחרונה על ידי אוניברסיטת סטוני ברוק ואוניברסיטת רוצ'סטר בניו יורק גילה כי שינה על הצד בריאה יותר למוח ועשויה לשמור עליו מפני מחלות נוירולוגיות. אידזיקאוסקי ציין שאנשים שישנים על הצד עלולים לקום עם תחושת נוקשות. עשו מתיחות לפני השינה וכשאתם מתעוררים, כדי להפחית את הסיכוי לשרירים תפוסים.

אישה ישנה (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
רגועים ופתוחים|צילום: אימג'בנק / Thinkstock

צד שמאל: יצירתיים יותר

מתברר שגם לצד שבו אתם ישנים יש משמעות. לפי סקר שנעשה על ידי חברת מזרנים, אלו שמעדיפים לישון על צדו השמאלי של גופם היו בסבירות גבוהה יותר לעסוק בשיווק או פרסום ובסבירות גבוהה להיות בעלי רמה גבוהה יותר של חינוך.

צד ימין: מעשנים

אותו סקר חשף גם כי אנשים שישנים על צד ימין היו בסבירות גבוהה יותר להיות מעשנים כבדים ולצרוך יותר קפאין מבכל תנוחת שינה אחרת. כמו כן, אלו שמעדיפים לישון על צד ימין נוטים לעבוד בתחומי התחבורה והייצור, לפי הסקר.

תנוחת עובר: מחפשים נחמה

אידזיקאוסקי מציין ששינה בתנוחת עובר יכולה להיות סימן לכך שאתם מנסים לנחם את עצמכם בסוף היום. "תכונות הנקשרות לתנוחה זו כוללות פנים רך במעטה חיצוני קשוח, ביישנים אך חמים, מצפוניים ומאורגנים", לפי אתר Sleep Junkie. לאנשים שאוהבים לישון בתנוחה הזו מומלץ להניח כרית בין הברכיים.

תנוחת עובר (צילום: Shutterstock, מעריב לנוער)
קשוחים מבחוץ ורכים מבפנים|צילום: Shutterstock, מעריב לנוער

נפילה חופשית: חרדים והמומים

התנוחה שבה ישנים על הבטן כשהזרועות מתחת לכרית זכתה לכינוי "תנוחת הנפילה החופשית". אם אתם מעדיפים לישון בתנוחה הזאת, אתם ככל הנראה פזיזים וחברותיים, אבל גם נוטים לאגור חרדות, עקב הצפה רגשית.

אישה ישנה על הבטן (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
חברותיים, אבל נוטים לאגור חרדות|צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

על הגב: בעלי ציפיות גבוהות

התנוחה הידועה בכינויה "תנוחת החייל", שינה על הגב כשהזרועות מונחות בצדי הגוף, יכולה להעיד על כך שיש לכם ציפיות גבוהות מעצמכם ומאחרים, לפי אידזיקאוסקי. לאלו שישנים על הגב גם יש סבירות גבוהה יותר לנחור.

ישן על הגב (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
ציפיות גבוהות וסיכוי גבוה לנחור|צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

עוד ב-mako בריאות:

>> זה מה שקורה לגוף כשמפסיקים לקיים יחסי מין
>> הגיעה לעשות החלקה וגוונים ויצאה עם צלקות
>> חייכו! מצאנו טריק פשוט להלבנת שיניים בבית

"כוכב ים": חברים טובים

אם אתם ישנים על הגב כשהזרועות שלכם מעל ראשכם ובצדי הכרית, מזל טוב, התנוחה האהובה עליכם היא "כוכב ים". אתם ככל הנראה מעדיפים לא להיות במרכז העניינים ויכולת ההקשבה המצוינת שלכם הופכת אתכם לחברים אמינים, לפי ה-BBC.

רווק ישן לבד במיטה גדולה  (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
מאזינים טובים|צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

כפיות: עצבניים יותר מאנשים שישנים לבד

תנוחת הכפיות לצד הפרטנר נשמעת לכם רומנטית וחמימה? אז זהו, שמתברר שאתם ככל הנראה אנשים עצבניים יותר. לפי Sleep.org, אנשים שחולקים מיטה עם אדם נוסף מדווחים על עד 50 אחוז יותר הפרעות במהלך השינה בהשוואה לאנשים שישנים לבדם. הפרעות אלה גורמות לכם לקום באמצע הלילה וזה יכול להוביל לבוקר עצבני במיוחד. אולי זו הסיבה שאחד מכל ארבעה זוגות בארה"ב ישן בנפרד.

זוג עצוב במיטה (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
עצבניים יותר|צילום: אימג'בנק / Thinkstock

אנפה: בלתי צפויים

אם אתם רגילים להישכב כך שרגל אחת ישרה וברך הרגל השנייה מכופפת מעט מעלה, אתם כנראה בעלי מצבי רוח משתנים, בלתי צפויים ומתקשים לעשות החלטות, לפי האתר Ranker.

אישה ישנה בתנוחת אנפה (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
בלתי צפויים|צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

החושב: רגשיים מאוד 

תנוחת השינה על הצד כשיד אחת מתחת לסנטר שלכם, כך שנראה שאתם מהרהרים, ידועה בשם "תנוחת החושב". אנשים שנוטים לישון בתנוחה הזו עשויים להיות רגשיים מאוד; הם יכולים לעבור מרגש אחד לאחר במהירות, מה שדי גורם לאנשים ללכת על קליפות ביצים בסביבתם.

בחורה מפוחדת במיטה (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
עוברים מרגש אחד לאחר במהירות|צילום: אימג'בנק / Thinkstock

>> מצאנו שיטה שתעזור לכם להירדם בקלות 
>> ואלה ההרגלים שאתם צריכים להיפטר מהם כדי לישון טוב

מובן שלא מדובר במדע מדויק, אם אתם לא מוצאים את עצמכם באף אחד מסוגי התנוחות שצוינו כאן, או שאתם מעדיפים סוגים שונים, זכרו שרוב המידע בסקרים הללו מבוסס על דיווחי אנשים. אז כל עוד אתם מקפידים לישון בין 7 ל-9 שעות שינה בלילה, אתם כבר משפרים את התחושה האישית שלכם ואת היחס שלכם לאנשים סביבכם במהלך היום, בלי קשר לתנוחה שבה ישנתם.