זו אמנם פעולה פשוטה שרבים מאיתנו עושים מדי שנה, לרוב בעונת החורף, ובה אנחנו נאלצים גם לחזור עליה יותר מדי פעמים באופן מתיש למדי  - אבל למעשה כמה מאיתנו עושים זאת כמו שצריך? תתפלאו, אבל רוב הסיכויים שאתם מקנחים את האף לא נכון ובצורה שעלולה להזיק לכם.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק? 

הגוף שלנו מייצר נזלת כל הזמן בלי שנשים לב ובלי להפריע לחיי היומיום שלנו. נזלת היא למעשה הפרשה של רירית האף שעוזרת לשמור על הגוף שלנו מפני זיהומים וחיידקים מזיקים. אבל במקרים של גירוי יתר של רירית האף (אלרגיה) או בעקבות זיהום בסינוסים, הנזלת עולה על גדותיה והיא עלולה להפוך עבורנו למטרד של ממש. מה שגורם לכך שאנו נאלצים לקנח את האף כל יום כל היום ולבסוף מוצאים את עצמנו עם אף אדום ויבש. אז איך שומרים על האף שלנו בחורף?

אחת הדרכים הטובות ביותר היא קודם כול לקנח את האף נכון. סביר להניח שאתם מקנחים את שני הנחיריים בו זמנית, כמו אנשים רבים. אבל מתברר שזו לא הדרך האידיאלית, בייחוד אם יש לכם סטייה במחיצת האף, בעיה נפוצה שעלולה לחסום את מעבר האוויר בנחיר אחד. אז במקום זאת, הדרך המומלצת היא לקנח כל נחיר בנפרד.  

כשאנחנו מצוננים, קינוח האף בתדירות גבוהה במקרים רבים יוביל לאדמומיות ויובש באף. אז אם אתם תוהים מה כדאי לעשות כדי למנוע ולטפל באף שסבל מהמון קינוחים – יש לנו כמה פתרונות שיכולים לעזור:

אישה חולה במיטה (צילום: Impact Photography, Shutterstock)
אפשר למזער את הנזקים באף לאחר צינון|צילום: Impact Photography, Shutterstock
עוד במאקו בריאות:
>> כל מה שצריך לדעת על נזלת
>
> כל הדרכים להיפטר מנזלת

למרוח וזלין. כן, כולנו יודעים שווזלין יעזור אחרי שהעור התייבש, אבל מעטים יודעים שהוא גם יעזור עוד לפני שזה קרה. רופאים ממליצים למרוח וזלין סביב הנחיריים עוד לפני שהאף שלכם התייבש – הווזלין יתפקד כשכבה מגנה בין העור שלכם לבין הטישו.

ממחטות טישו המכילות קרם לחות. או ממחטות טישו המכילות אלוורה ורכיבים אחרים כמו ויטמינים, שעוזרים לשמור על העור באף. אז לא, עדיף שלא תיקחו גליל נייר טואלט מחדר השירותים בבית. עדיף להשקיע בטישו איכותי שימנע קצת סבל מהאף המסכן שלכם.

למרוח ג'ל אלוורה. אם כבר דיברנו על אלוורה, אז למרוח אלוורה אחרי כל קינוח אף יכול לעזור למנוע יובש בעור באזור ויסייע לעור להשיב לעצמו לחות ולהשתקם מהר יותר. אולי זה ייראה לכם מוזר למרוח אלוורה באף, אבל זה לגמרי שווה את זה.

מכשיר אדים. אם אתם נוטים לסבול בחורף מגודש באף, ייתכן שמכשיר אדים הוא קנייה טובה עבורכם. המכשיר יקל על הנשימה שלכם, יוסיף לחות לאוויר, מה שבהחלט יכול למנוע יובש באף.