לכל אדם שיוצא עם מישהו חדש יש לפחות חבר או חברה אחת שימליצו להם לשחק אותה קשים להשגה. אותו חבר יגיד שזה בדיוק מה שיגרום להתעניינות רבה מהצד השני ויתרום לשלב החיזור ההתחלתי. מדובר באחת ההמלצות הנפוצות שרואים בעולם הדייטינג שנובעת מהמחשבה שהבעת חוסר עניין דווקא גורמת ליותר סקרנות ועניין מצד הפרטנר החדש. אך מחקר חדש טוען שממש לא כדאי לכם להקשיב להמלצה הזאת, כי זה פשוט לא יעבוד.

 >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

המחקר נעשה במרכז הבינתחומי הרצליה ופורסם לאחרונה בכתב העת המדעי Computers in Human Behaviour. פרופ' גורית בירנבוים הובילה את המחקר, שכלל כמה ניסויים שבדקו האם חוסר ודאות בכוונות הרומנטיות של האדם השני (המחוזר) משפיע על מידת המשיכה המינית שלהם בעיניי המחזר.

בניסוי הראשון, 51 נשים ו-50 גברים, בין הגילים 19-31, כולם רווקים, התבקשו לשוחח בצ'אט אונליין מול משתתף אחר, שהיה אונליין בחדר אחר. נאמר להם שיראו לאדם השני תמונה שלהם ושהם גם יוכלו לראות תמונה של האדם השני שהם מתכתבים אתו. אך במציאות, האדם השני שהם התכתבו אתו היה למעשה אחד החוקרים. ולכל משתתף הראו אותה תמונה, של אישה או גבר, בהתאם למין המשתתף. בסוף הצ'אט, המשתתפים יכלו לשלוח הודעה אחת אחרונה. לחלקם נאמר שהפרטנר שלהם בצ'אט מחכה להם ואילו לאחרים נאמר שהוא לא. הרעיון היה ליצור ודאות או חוסר ודאות לגבי רמת העניין של הפרטנר. לאחר מכן, המשתתפים יכלו לדרג עד כמה הם כמה מרגישים שהם חושקים בפרטנרים שלהם וכמה הם רצו לדבר איתם שוב.

המשתתפים שנאמר להם שהפרטנרים שלהם מחכים לשמוע מהם תפסו את הפרטנרים כיותר מושכים, בהשוואה לאנשים שהיו בחוסר ודאות לגבי מידת התעניינותם של הפרטנרים לצ'אט. ניסויים נוספים שנעשו במסגרת המחקר הראו דפוס דומה – שמשיכה מינית עולה כשחוסר הוודאות יורד. ממצאים אלו נמצאו תקפים גם בקרב נשים וגברים שנמצאים במערכת יחסים.

דייט ראשון (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
אל תחששו להביע עניין |צילום: אימג'בנק / Thinkstock

עוד ב-mako בריאות:

>> נוטים להשמין יותר באזור הבטן? זה מה שזה אומר
>> חוקרים: המאכל הזה משפר את חיי המין פלאים
>> אתם במרחק של 15 דקות מבטן חזקה וחטובה
 

אז מאיפה בכלל הגיעה התפיסה שלשחק אותה קשים להשגה מדליק אנשים? לפי מחברי המחקר, הכול קשור לשימור עצמי. "ייתכן שאנשים מגנים על עצמם מהאפשרות לדחייה כואבת, על ידי התרחקות מפרטנר שעלול לדחות אותם", אומר הארי רייס, מרצה לפסיכולוגיה ואחד החוקרים במחקר. במילים אחרות, כולנו חוששים מדחייה ואנחנו משחקים אותה "קול" כדי להיראות פחות פגיעים. אבל במציאות, כשאתם מעמידים פנים שאתם לא מעוניינים, זה בדיוק האופן שבו אתם נתפסים בידי אחרים – כאדישים.

אז אם חבר או חברה המליצו לכם לאחרונה לשחק אותם קשים להשגה, אנחנו היינו ממליצים לא להקשיב להם. ואם אתם מחפשים מערכת יחסים יציבה לטווח ארוך, אל תחשבו על זה יותר מדי ופשוט תהיו עצמכם ותהיו כנים מול הפרטנרים שלכם. העמדת פנים אף פעם לא עזרה לבנות מערכת יחסים טובה.