mako
פרסומת

יש לכן גלואו: מה זה Glass Skin ולמה כולן רוצות את זה?

עור שנראה כמעט לא אמיתי – חלק, שקוף וזוהר כמו זכוכית – הפך לאידיאל החדש של היופי. הטרנד שהתחיל בקוריאה וכבש את הרשתות החברתיות מסמן חזרה למראה טבעי, מטופח ומוקפד. לא מייקאפ כבד שמסתיר, אלא שגרה טיפולית. למה זה כל כך פופולרי עכשיו? ואיך מגיעים לזה בלי פילטר?

ד"ר להבית אקרמן
mako
פורסם: | עודכן:
ג'ניפר לופז בבייבידול
צילום: אינסטגרם, jlo
הקישור הועתק

נתקלתם לאחרונה באינסטגרם, בטיקטוק או בפייסבוק בבלוגרית יופי מדברת על "Glass Skin" (בעברית: עור זכוכית)? אתם לא היחידים. זהו  אחד הטרנדים החמים ביותר בעולם הטיפוח בשנים האחרונות, והוא לא הולך לשום מקום בקרוב. וזה לא רק נחלת הרשתות החברתיות - הטרנד הזה תפס חזק בשנה האחרונה גם על השטחים האדומים בשלל הפסטיבלים באמריקה ובאירופה - פתאום כל הידועניות הגדולות נוטשות את המראה המנופח מדי ומתהדרות בעור מנצנץ ומבריק ובתווי פנים הרבה יותר רכים וטבעיים מפעם. אבל מה זה בדיוק, ולמה כולם רוצים להיראות כאילו העור שלהם עשוי מזכוכית?

 

 

המונח Glass Skin הגיע מקוריאה, כמו לא מעט טרנדים בתחום הביוטי. הרעיון פשוט: עור שנראה כל כך חלק, זוהר, לח ושקוף, עד שהוא מזכיר זכוכית. לא מדובר רק על היעדר פגמים, אלא על ברק פנימי, אחידות יוצאת דופן ומראה כמעט פוטושופ - רק אמיתי.

בשונה ממייקאפ כבד שמנסה להסתיר את העור, ה-Glass Skin מעודד את הטיפוח מבפנים. במקום לכסות – מטפלים. הדגש הוא על ניקיון יסודי, לחות עמוקה והזנה יומיומית. זה מתחיל משגרת טיפוח הכוללת ניקוי עדין, פילינג קל, שימוש בטונר, סרומים מרוכזים, קרם לחות ולעיתים גם מסכות לחות. הכל בשכבות דקות, בסבלנות ובהתמדה.

עור זוהר ונטול פגמים הוא לא המצאה של הדור שלנו – המלכה המצרית נפריטיטי השקיעה את עצמה באמבטיות חלב כדי לייצר עור זוהר ואחיד. גם אצל ונוס של בוטיצ'לי ובשלל יצירות אומנות לאורך הדורות אפשר לראות את העור החלק והנוצץ. וגם אנחנו, רופאי העור, תמיד הערכנו את חשיבות העור האיכותי האחיד והחלק התורם למראה צעיר ויפה יותר.

אז למה זה כל כך פופולרי עכשיו - מה קרה בשנתיים האחרונות שכולן רוצות עור מבריק ומנצנץ? יש כמה סיבות טובות:

פרסומת

בסופו של דבר, ה-Glass Skin הוא לא רק טרנד – אלא גישה. של התמדה, שגרה, והבנה שעור בריא מתחיל מבפנים. לא צריך להיות דוגמנית או להשקיע הון –פשוט ללמוד להכיר את העור שלך, להקשיב לו ולתת לו אהבה יום-יומית. היום קוראים לזה גלאס סקין, לפני חמש שנים קראנו לזה שיפור איכות העור, ובוטיצ'לי קרא לזה ונוס - הרעיון הוא לשפר לטפח ולתחזק את העור.