לרגל יום היוגה הבינלאומי בנמל תל אביב, הכנו לכם תרגול יוגה רסטורטיבית המעודד הרפיה עמוקה מנוחה ושחרור. הוא מעניק לגוף הזדמנות והפוגה להתחדשות, התאוששות, שיקום והתחזקות. מדובר בתרגול מרענן, מרגיע ומאזן עבור כל מערכות הגוף ובמיוחד מערכת העצבים, המערכת החיסונית והנפש. תרגול זה הוכח במחקרים רבים כמועיל פיזית, רגשית ומנטלית – ומה שטוב בו, שהוא לא איטי ואינו דורש מאמץ. הוא כולל מנוחה ושהיות ארוכות בתנוחות בלי מאמץ ועם תמיכה ועזרים מתאימים.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

התרגול שם דגש על נשימה והוא מתאים לכל גיל רמה או מצב, אם כהפוגה מאורח החיים האינטנסיבי או כדי לסייע בתהליך ריפוי והתאוששות פיזי ומנטלי ובכלל ככלי לסיוע בהתמודדות עם עייפות, לחץ ותקופות ומצבים מאתגרים.

תרגול עקבי של יוגה רסטורטיבית כשלעצמו וגם ביחד עם תרגולי יוגה אחרים יעזור לגוף ולנפש להיות פחות פגיעים למחלות הקשורות למתח, חרדה ולחץ ולקצב חיים אינטנסיבי - ויעזור בשמירה על בריאות טובה ומאוזנת יותר.

התרגול שנעשה הוא תרגול רסטורטיבי בסיסי ופשוט אותו ניתן לתרגל בכל שעות היום וגם לפני שינה עדיף כשהבטן לא מלאה.
התרגול יכול להיעשות כולו ברצף או רק תנוחה אחת עם שהייה לאורך יותר זמן וגם כל קומבינציה אחרת של התנוחות המוצעות. המיקוד הוא בנשימה רגועה עדינה ונינוחה וברכות ננסה להאט ולהאריך את הנשיפה.
הגישה בתרגול זה היא : אני משחרר ומרפה מהכול - I let go.

תרגול יוגה 01 (צילום: עינת גור ארי, תרגול עמית מימון)
צילום: עינת גור ארי, תרגול עמית מימון

נתחיל בישיבה נוחה על הרצפה או על כיסא. כף יד אחת על בית החזה העליון והשנייה על הבטן התחתונה. העיניים עצומות או שנביט בעדינות למטה. נתרכז בתחושת הנשימה הטבעית שזורמת ללא מאמץ ובחופשיות. נתרכז במגע האוויר בתוך הנחיריים או בתוך הפה, בתנועת הגוף בבית החזה ובבטן בזמן הנשימה, אולי נשים לב לטמפ' האוויר שנכנס (קריר) ושיוצא (חמים). הריכוז המיינד והמחשבות ינדדו ואנו בעדינות ועקביות נחזיר את הריכוז שלנו לתחושות הנשימה הטבעית, וזאת נעשה לאורך כל התרגול.

תרגול יוגה 02 (צילום: עינת גור ארי, תרגול עמית מימון)
צילום: עינת גור ארי, תרגול עמית מימון

תרגול יוגה 03 (צילום: עינת גור ארי, תרגול עמית מימון)
צילום: עינת גור ארי, תרגול עמית מימון

בקצב הנשימה ולאט ננוע בשאיפה מתנוחת העובר (אפשר לרפד את אזור הברכיים וכפות הרגליים) לעמידת שש ובחזרה לעובר בנשיפה. נחזור על תנועה זו 6 פעמים לפחות. כאשר הגוף במנוחה על הרצפה בעובר נשאר לעוד נשימה או שתיים נשחרר נרפה נירגע - ריכוז בנשימה ולהאריך בעדינות את הנשיפה.

תרגול יוגה 04 (צילום: עינת גור ארי, תרגול עמית מימון)
צילום: עינת גור ארי, תרגול עמית מימון

תרגול יוגה 05 (צילום: עינת גור ארי, תרגול עמית מימון)
צילום: עינת גור ארי, תרגול עמית מימון

עוד ב-mako בריאות:

>> נוטים להשמין יותר באזור הבטן? זה מה שזה אומר
>> חוקרים: המאכל הזה משפר את חיי המין פלאים
>> אתם במרחק של 15 דקות מבטן חזקה וחטובה
 

בעמידת שש נקמר את הגב בנשיפה איטית ונינוחה ונקער את הגב בשאיפה איטית ונינוחה. בגוף רכות ורוגע. נחזור על התנועה 6 פעמים לפחות.

תרגול יוגה 06 (צילום: עינת גור ארי, תרגול עמית מימון)
צילום: עינת גור ארי, תרגול עמית מימון

נרפה על הרצפה בתנוחת העובר עם הברכיים פתוחות לצדדים המצח מונח על גב כפות הרגליים ונתרכז בנשימה ובעדינות ננסה להאט ולהאריך את הנשיפה. נשאר בתנוחה זו לפחות 6 נשימות.

תרגול יוגה 07 (צילום: עינת גור ארי, תרגול עמית מימון)
צילום: עינת גור ארי, תרגול עמית מימון

נשכב על הגב נתמוך בצוואר כפות הידיים על הברכיים ללא מאמץ  ונתרכז בנשימה . בנשיפה נקרב מעט את הברכיים אל בית החזה ובשאיפה נרפה את הברכיים לתוך כפות הידיים. נחזור על התנועה ברכות לפחות 6 פעמים וננסה בעדינות להאט ולהאריך את הנשיפה.

תרגול יוגה 08 (צילום: עינת גור ארי, תרגול עמית מימון)
צילום: עינת גור ארי, תרגול עמית מימון

נשכב על הגב, כפות הידיים על הבטן והברכיים על כרית או שהרגליים בכל מנח נוח. ננשום לתוך כפות הידיים בחופשיות ועם כל נשיפה נשחרר נרפה ונומר לעצמנו ברכות  "אני עם הנשימה שלי. אני משחרר את כל התחושות, המחשבות והרגשות שלי ולוקח חופש קצר מהן, הן יבואו וילכו ואני אהיה עם הנשימה שלי ואשחרר". 

הדגמת תרגילים: עמית מימון

* איריס קליין לומדת ומתרגלת יוגה כ- 15 שנים. היא בעלת ניסיון רב שנים בהוראת יוגה, ויוגה תרפיה בהתאמה אישית ולקבוצות, עם רקע, צרכים, אתגרים ומטרות מאוד מגוונים וברמות שונות.

אירועי יוגה פתוחים לקהל הרחב – בכל יום שלישי בשעה 19:00 תרגולי יוגה על הדק בסמוך למתחם היוגה "אלהיוגה". ב-21.6 יתקיימו חגיגות יום היוגה הבינלאומי בנמל תל אביב בהפקת שגרירות הודו בישראל הכולל תרגול אשטנגה וברכות לשמש  עם מורה בכיר מהודו ומורה בכירה לאיינגר יוגה מארה"ב, וכן מופע אמנותי מרהיב של רקדנים הודים.