סטארט אפ תחליפי הבשר, ביונט מיט הוא מהמובילים בתחום ומהחברות שהביאו לזינוק בשוק תחליפי הבשר בכל רחבי העולם, עם מוצרים כמו המבורגר, טחון מן הצומח ונקניקיות שנמכרים גם כאן בישראל וזוכים לפופלאריות רבה בקרב טבעונים, צמחונים ומפחיתנים. כעת החברה שהתמקדה עד כה בעיקר בתחליפים למוצרי בשר בקר, משיקה בארה"ב גם תחליף עוף.

התחליף החדש, שהחל משבוע שעבר מוצע בכ-400 מסעדות ברחבי ארה"ב, דומה בצורתו לחטיפי הנאגטס המוכרים והפופלאריים וכמו יתר המוצרים של החברה מבוסס על חלבון אפונה. השינצלונים הפריכים מכילים כ-14 גרם חלבון למנה, אינם מהונדסים גנטית (GMO) ומכיליםם כ-40 אחוז פחות שומן רווי בהשוואה למוצרי עוף דומים, וכמובן אינם מכילים כולסטרול.

ההשקה מתבצעת בעיצומו של משבר מחסור בעופות בארה"ב, ובחברה מקווים שמצב זה יעודד עוד אנשים להתנסות בתחליף הטבעוני. מבחני צרכנים שביצעו בבחברה מבטיחים כי הטעם דומה לזה של מוצרי עוף, והמוצר החדש אף זכה בפרס מטעם איגוד המסעדות הלאומי בארה"ב.

בהודעת ההשקה על המוצר בעמוד הטוויטר שלה, התייחסו בחברה לביקוש הרב לתחליף עוף טבעוני ש וערכו סרטון המציג את הפניות והבקשות הרבות שקיבלו ברשתות החברתיות מגולשים שקראו לחברה לייצר גם מוצרי "עוף". המוצר משווק כרגע רק בארה"ב, ואם להסתמך על ניסיון העבר, אפשר להניח שיעבור עוד זמן עד שהוא יגיע גם לשוק הישראלי. אבל אם להאמין לפרסומים, נראה שיש למה לחכות.