הבוקר (א') יצאו משרד החינוך והמשרד להגנת הסביבה בהודעה משותפת, על תכנית חדשה אשר תשלב את נושא שינויי האקלים במגוון תחומי לימוד ובכלל שכבות הגיל מגן ועד יב'. התכנית המשותפת של שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון והשרה להגנת הסביבה, הגב' תמר זנדברג תשולב במערכת החינוך החל משנת הלימודים הבאה (תשפ"ג).

בין תחומי הלימוד בהם תשולב התכנית: מדע וטכנולוגיה, ביולוגיה, כימיה, מדעי הסביבה, חקלאות, גאוגרפיה, אדם וסביבה, מדעי החברה, שפת אם, אנגלית, אזרחות, אמנות חזותית, תקשורת וקולנוע.התכנית תשולב  גם בשיעורי חינוך, בסיורים לימודיים, בטיולים, בחינוך החברתי ובמסגרת ימי שיא ירוקים.

לטובת העניין, יקצו המשרד להגנת הסביבה ומשרד החינוך יחד כ- 15 מיליון שקלים לצורך הכשרת צוותי החינוך בגנים ובבתי הספר בנושא אקלים וסביבה. בנוסף הנושא ישתלב לראשונה גם בפעילות תנועות הנוער, ולשם כך יקצה המשרד להגנת הסביבה סכום של  15 מיליון שקל, לטובת פיתוח מנהיגות בתנועות וארגוני הנוער, לרבות משרת רכז קיימות, פיתוח תכניות הדרכה ותוכניות חינוכיות, פעילות של צמצום טביעת הרגל האקולוגית במטות התנועות ובסניפים ובחלק ממפעלי הקיץ.

״למערכת החינוך תפקיד חשוב בהתמודדות עם המציאות האקלימית המשתנה שמשפיעה על תחומי חיים שונים. חשיפת הילדים ובני הנוער לתכנים בנושא שינויי האקלים ומשמעותו, הן בחינוך הפורמלי והן במסגרות הבלתי פורמליות, תאפשר לילדים לקבל ידע ולפתח מיומנויות וכלים חשובים ואף לפעול מתוך יוזמה אישית בנושא. אני מודה לשרת להגנת הסביבה על שיתוף הפעולה, שיאפשר לדור העתיד להיערך טוב יותר לעתיד לבוא", אמרה שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון בהודעה לעיתונות.

השרה להגנת הסביבה, הגב' תמר זנדברג הוסיפה כי "האדם הוא חלק ממערכת אקולוגית המאופיינת בהדדיות וביחסי גומלין. חובתנו לבנות אצל דור העתיד תמונת עולם הלוקחת בחשבון את מכלול התהליכים החברתיים, הסביבתיים והכלכליים המשפיעים על איכות החיים בהווה ובעתיד,  ולהקנות לתלמידים את הכלים לבחון מנקודת מבט זו את הסובב אותם. אני מודה לשרת החינוך על התוכנית המשותפת, שתקנה לילדים ולנוער את הכלים להתמודדות עם אתגר המציאות האקלימית המשתנה"

על פי ההודעה, לימוד הידע והמיומנויות בתחום שינויי האקלים יוביל לפעולה וליוזמות תלמידים בקהילה תוך כדי חיזוק החוסן הרגשי להתמודדות עם ההשלכות של שינויי האקלים. הרחבת הלימוד תתבצע במרחבים שמחוץ לכיתה, בשטחי נחלים, חופי ים, אזורי מדבר, שטחים ירוקים בעיר, בשטחי חורש, באזורים בהם ניתן להכיר טכנולוגיות של אנרגיה מתחדשת בהם טורבינות רוח ופאנלים סולריים. בנוסף מודגש כי הפעילות במרחב הציבורי תלווה גם בשמירה על סביבה נקייה ואחריות על האשפה האישית – לוקחים את הזבל ולא משאירים אותו במרחב הפתוח, לשם כך התלמידים ירכשו ידע על הקשר בין לכלוך לתרבות הצריכה ולמחזור חיי המוצר.