מאז שהנגרוני יצא לראשונה מהשייקר לאוויר העולם לפני מאה שנה בדיוק, הוא הספיק להגיע לברים בכל ברחבי העולם. השבוע המשקה הוותיק הזה יהפוך גם להזדמנות לקבל לצד הדרינק שלכם גם מעשה טוב, בשבוע הנגרוני הבינלאומי, שנפתח היום (ב', 24.6) לראשונה בישראל ויימשך עד יום ראשון הבא, בתזמון מושלם עם שבוע הקוקטיילים של תל אביב.

שבוע הנגרוני הושק לראשונה ב-2013 כשיתוף פעולה בין חברת קמפרי ומגזין המשקאות Imbibe Magazine , כדי לגרום לאנשים לשתות למען המטרה שלהם - Drink for your cause, ולגייס כסף למטרות צדקה בכל רחבי העולם. השבוע המיוחד הזה התקיים אז ב-120 מוקדים, ומאז הוא מתקיים בכל שנה לאורך שבוע בחודש יוני, והספיק להתרחב מאז לכמעט 10,000 מקומות ברחבי העולם, שנכון להיום גייסו יחד כ-2 מיליון דולר למטרות צדקה.

שבוע הנגרוני יתקיים בכ-50 מסעדות וברים ברחבי הארץ, שהחליטו לקחת חלק בפרויקט. כל אחד מהם תרם בעת ההרשמה 25 דולר לאחת מרשימת ארוכה של עמותות וארגוני צדקה גלובליים, הפועלים בתחומים שונים כמו איכות הסביבה, ארגוני נשים, קהילת הלהט"ב, בריאות, אזרחים ותיקים, בעלי חיים, מיגור הרעב ועוד, לפי האג'נדה של המקום או של המנהלים שלו. במהלך השבוע יגישו אותם מקומות תפריט קוקטיילים מיוחדים בהשראת הנגרוני הקלאסי, שמבוסס על קמפרי, ורמוט וג'ין, ויעבירו גם חלק מההכנסות מהמשקאות המיוחדים לארגון שבחרו.

בין המקומות שייקחו חלק בפרויקט בישראל אפשר למצוא את בית תאילנדי, ספוטניק, דלידה ומשיה התל אביביים, את הגטסבי ובר הצעצוע בירושלים, את הסינטה בר בחיפה ועוד ברים ומסעדות בכל רחבי הארץ.

"כעסק נשי, אנחנו עושות הרבה פעמים אירועי התרמה לטובת ארגונים שונים שעוזרים לנשים, וגם הפעם בחרנו לתרום את ההכנסות של הפרויקט לארגוני נשים", מספרות אביבית פריאל-אביחי ואופיר לאמי, בעלות האוזוריה בתל אביב, "אנחנו מחוברות גם לארגונים שמסייעים לנשים לצאת ממעגל הזנות ועמותות שתומכות בקידום מקצועי של נשים, ואנחנו רואות בזה הזדמנות להפיץ את האג'נדה הנשית החזקה שלנו הלאה".

גם בבר הקוקטיילים הירושלמי‪גטסבי  הסגנון המקומי התחבר למטרה ראויה, כשהם בחרו לתרום במסגרת הפרויקט לאנשים חסרי בית. "כל הרעיון של הפאב שלנו הוא להיות אנלוגי בעולם דיגיטלי. הקונספט זורק את המבלים מאה שנים אחורה בזמן, כשלא היו מסכים ואלקטרוניקה, אלא כמה שיותר מגע אנושי אמיתי", מסביר הבעלים יונתן סגיר, "הייתה לנו הרגשה שבעידן שלנו, כשאנחנו מתקדמים במהירות לעולם שכולו דיגיטלי, ההומלסים יהיו הראשונים להתנתק מהעולם הזה ולאבד את היכולת להתפרנס ולצאת מהמצב שהם נמצאים בו. מבחינתנו, זו הדרך שלנו לחזק אותם, רגע לפני שזה קורה".