מאבק הנכים חזר השבוע לכותרות, כשהפעם הוא עלה לירושלים בניסיון נוסף להביא להשוואת הקצבאות לשכר המינימום. אבל בקרוב עומד לשטוף את המדינה מאבק נוסף של הנכים, שמוחה נגד דבר אחר לחלוטין שפוגע בהם – נהגים שחונים בחניות נכים, למרות שאינם זכאים לחנות בהן. אחרי קמפיינים שונים בנושא שנעשו בארץ ובעולם בשנים האחרונות, הקמפיין החדש נוקט בדרך קצת אחרת, ותוקף את הבעיה בדיוק במקום שבו היא מתחילה - התירוצים של אותם נהגים.

"הולך לדקה וחוזר", "רץ להוציא כסף", "קופצת לחנות הקרובה" – מבחינת עמותת "נגישות ישראל" ו"הבצפר" של חברות הפרסום והדיגיטל, שמשתפים פעולה בקמפיין החדש, התירוצים האלו פשוט לא לגיטימיים, ועכשיו הם משתמשים בהם כדי להעמיד את המציאות בפני הנהגים שמשתמשים בהם בצורה הכי פשוטה, ולחלחל לתודעה שלהם שלא חונים בחנייה של נכים.

במסגרת הקמפיין החדש, שהושק השבוע בנמל תל אביב, לאורך כל חודש אוגוסט נציגי עמותת "נגישות ישראל" יגיעו בהפתעה בכל פעם לחניון של קניון אחר בארץ ויוסיפו לשלטים של חניות הנכים מודעות נוקבות שכתבה דניאל זאבי, תלמידת "הבצפר", שמודיעות לנהגים שחונים בהן שלא בצדק שהחניות האלו הן פשוט לא בשבילם:

קמפיין חניית נכים (צילום: הבצפר של חברות הפרסום)
קמפיין חניית נכים|צילום: הבצפר של חברות הפרסום

קמפיין חניית נכים (צילום: הבצפר של חברות הפרסום)
קמפיין חניית נכים|צילום: הבצפר של חברות הפרסום

בנוסף לשלטים החדשים, ליד סימוני חניית הנכים שמופיעים על הרצפה יודבקו מדבקות גדולות שמבהירות למי אותן חניות כן מיועדות: "שמור לנפגע מטען חבלה במלחמת לבנון", "שמור לנפגע כדור צלף בקרב יריות", "שמור לנפגע רימון במבצע צוק איתן" ועוד.

_OBJ

חניות הנכים מיועדות לנהגים שזקוקים לחנייה קרובה, כאלו שזקוקים לחנייה רחבה על מנת שיוכלו לצאת ולהיכנס לרכב על גבי רמפה ועוד. הפעם, המאבק הוא אינו על התקציב, אלא על זכויות הנכים שנרמסות על ידי נהגים בשל חוסר מודעות ורגישות. הקמפיין החדש מופנה לכלל ציבור הנהגים שהרכב שלהם אינו נושא תו נכה, אבל יוזמי הקמפיין מקווים לעשות שינוי תודעתי גם אצל בני המשפחה של נכים שעושים שימוש ברכב שלהם כדי לחנות בחניות ששמורות להם, בעיקר בחניונים עמוסים כמו אלו שבחוף הים, בהיכלי הופעות ועוד.