החודשים האחרונים הפכו את ה-Loot Boxes למגמה הכי שערוריתית בתעשיית המשחקים. הרעיון מאחורי ה"קופסאות" הנ"ל פשוט: למכור לגיימרים מעין "חפיסות קלפים" ווירטואליות, בתוכן שלל פריטים שיכולים לסייע להם במשחקים האהובים עליהם. הקאץ'? אי אפשר לדעת מה יש בתוך החפיסה שקנית, מה שהופך את הרכישה לסוג של הימור. סוג של "סופר גול", רק בתוך משחקים.
הגיימרים, ברובם, לא אוהבים את הטרנד הזה. הם טוענים שהוא שובר את האיזון של המשחקים וגורם להם להרגיש כמו פרות חולבות. בחודשים האחרונים הסוגייה הגיעה לבתי המחוקקים של מדינות רבות, חלקן כבר קבעו כי מדובר בסוג של הימורים שדורש רגולציה כבדה.
חשבתם שזה ימנע מחברות המשחקים הגדולות להמשיך במגמה? תחשבו שוב. אנדרו ווילסון, מנכ"ל חברת המשחקים EA אמר בשיחה עם משקיעים שהחברה מתכוונת "להמשיך לדחוף" את ה-Loot Boxes. "אנחנו תמיד חושבים על טובת השחקנים", הוא הסביר: "אנחנו תמיד חושבים איך ניתן להגיש את החוויות האלה לגיימרים בצורה שקופה, כיפית, הוגנת ומאוזנת".
עדיין מוקדם להבין למה ווילסון מתכוון כשהוא מתייחס ל"Loot Boxes כיפיות". מה שבטוח שהרבה מאוד גיימרים מעקמים את פיהם בגועל מההכרזה הזאת. מצד שני, קל גם להבין את הצד של EA: עם כל הכעס שהטרנד הזה מביא, הדו"חות העסקיים של החברה מוכיחים שהוא עדיין מאוד מאוד משתלם, וגורם לשחקנים להוציא הרבה מאוד כסף.