הכל התחיל עם התמונה הוויראלית שעלתה אתמול בעמוד הפייסבוק של עיריית ירושלים, שבה מוצגת כוס קפה עם לוגו של המותג סטארבאקס ולידו האותיות JLM. הכיתוב לתמונה היה "פתחו יומנים, עוד חודש מהיום סניף ראשון של סטארבקס בג'רוז". הקהל, כמובן, התלהב (מאחר שהתמונה הועלתה יום לפני מועד המתיחות הרשמי, אי אפשר להאשים אותו) - עד שהבין שמדובר בתעלול ושהרשת העולמית לא מתכננת שום קאמבק לישראל בטווח הנראה לעין. הבדיחה הזו זרקה אותנו לעוד כמה הלצות 1 באפריל שידענו בחיינו, שלחלקן אפילו אנחנו האמנו, ומכיוון שהן כה מבריקות - אנחנו לא מתביישים להודות בזה:

1. שנתיים חלפו ואנחנו עדיין נסערים מהמתיחה הגאונית של אלכסנדר לחניש, שמפעיל את חשבון האינסטגרם שלו תחת השם זונדר. לחניש, שף מולקולרי מוכשר, החליט ללכת על מתיחה מוקפדת שמערבת כמה מהשפים המוכרים בישראל, והכריז שזכה להכרה שרוב השפים יכולים רק לחלום עליה וקיבל כוכב מישלן. אם זה לא מספיק, הוא צירף ברכות מרגשות משפים כמו מושיק רוט ואייל שני. לא גאוני?

2. גוגל ידועים כמי שמפליאים מדי שנה עם הלצה אחרת. גם לפני שנה הם לא נתנו ל-1 באפריל לחלוף לידם, והפעם הם עשו את זה בעזרת חומוס. בסרטון שהעלו סיפרו שבקרוב יושק מוצר חדש ויוצא דופן בשם Hummus API, שמסוגל לנתח את הטעם האישי של הצרכן ולכוון אותו לחומוס שהכי מתאים להעדפותיו. הסרטון זכה להתלהבות מטורפת, ותכלס די ברור למה (האמת, אולי שווה שמישהו ירים את הכפפה ואשכרה יפתח את המוצר הזה).

3. גם ענקית המשקאות הקלים קוקה קולה לא מתביישת להעמיד את לקוחותיה במצבים מביכים, ולפני שנה דיווחה על השקת כמה טעמי קולה זירו מיוחדים לדור האינסטגרם: קוקה קולה ללא סוכר בטעמי לחם מחמצת, פחם ואבוקדו. השילוב בין טעם הקולה ללחם המחמצת דווקא נשמע כמו משהו שיכול לעבוד לנו, אבל ניאלץ להתנחם באופציות זמינות כמו קולה דובדבן או וניל.

4. מכורי ההמבורגרים אל דאגה, לא נפסח עליכם. בשנת 2017 החליטו בברגר קינג צרפת על מתיחת 1 באפריל שנוגעת לא בדיוק לאוכל אלא לשלב שאחריו - צחצוח השיניים. מי שלא אוהב את טעמי המנטה שמאפיינים את מרבית משחות השיניים יוכל ליהנות, כך הודיעו מטעם הרשת, ממשחת שיניים חדשה - בטעם וופר. האם אתם מסוגלים לדמיין את הטעם של הדבר הזה? אנחנו לא, ומעדיפים שזה יישאר ככה.

5. ואם כבר ברגר קינג, אי אפשר בלי המתחרים הגדולים - מקדונלד'ס - שהחליטו ללכת על ההפך הגמור ממה שהם מזוהים איתו - הביג מק - ולהמציא את המיקרו מק: המבורגר קטנטן שגודלו 1/48 מהביג מק המוכר. בהודעה החגיגית על השקת המוצר הננסי נכתב: "בביס קטנטן אתה מקבל את כל הטעמים האיקוניים שלנו. ההמבורגר שמתאים לזמן שבו אתה רק טיפה טיפה רעב".

6. והמבורגר אחרון ודי: בשנה שעברה החליטה רשת ההמבורגרים הישראלית BBB על הפיכת חלום של קרניבורים רבים למציאות, והודיעה ב-1 באפריל על השקת המבורגר אינסייד אאוט, כלומר כזה שמורכב משתי קציצות שביניהן לחמנייה. להגיד שמדובר במנה פרקטית אי אפשר, אבל ההתלהבות הרבה סביב המוצר גרמה לכך שכמה סועדים הצליחו באמת לטעום ממנו.

7. מי מאיתנו לא מכיר את פעולת ליקוק המכסה אחרי שפתחנו מעדן חלב? אז מותג היוגורטים יופלה החליט לרכוב בדיוק על ההרגל הזה והשיק ב-1 באפריל הקודם את המוצר החדש והמסעיר הבא: מכסים של מעדני חלב (ללא המעדן עצמו). הגולשים הגיבו בקומפלימנטים והתלהבות על המהלך הגאוני, ואנחנו לא יכולנו שלא להיזכר בלמעלה של המאפינס מבית סיינפלד.

8. הם אומנם כבר כיכבו כאן, אבל מה לעשות שהמתיחות שלהם פשוט טובות. אז אנחנו שוב עם רשת ברגר קינג, והפעם עם השנה שבה הציעה לגולשיה בטוויטר את המוצר החדש שייק "צ'יפס עוף" (הגרסה של ברגר קינג לנאגטס - חטיפי עוף מטוגנים). אותו שייק, שלמען האמת נשמע מחליא למדי, מגיע עם קצפת במארז מיוחד שמעוטר בציור פנים של תרנגולת. דוחה להפליא.

9. עם כל הכבוד למתיחות הוויראליות של ימינו, בשנת 1957 היה כנראה הרבה יותר זמן לחשוב על מתיחות 1 באפריל מתוחכמות. באותה שנה פרסמה ה-BBC את אחת המתיחות המפורסמות והמושקעות שראינו עד היום: ברקע צילום פסטורלי בשחור-לבן סיפר הקריין הבריטי על תופעה אביבית המתרחשת בשווייץ - ספגטי שצומח על העצים. בסרטון נראו נשים קוטפות את הספגטי בעדינות מהעצים ומניחות את הרצועות הדקיקות בסלים. המתיחה הייתה כל כך מוצלחת, עד שלא מעט אזרחים בריטים באמת נפלו בפח. היום זה כנראה לא היה קורה.