הנה וידוי: אנחנו אמנם לא כותבים עליו כאן כמעט, אבל אנחנו חובבי יין גדולים מאוד. לבן, אדום, ורוד, כתום, זה בכלל לא משנה, כל עוד הוא איכותי וטעים. לכן כל כך שמחנו לשמוע על אחד המוצרים המעניינים שנתקלנו בהם לאחרונה - מי יין (wine water). כן כן, קראתם נכון.
מדובר בפיתוח ישראלי מבית יקב רמת הגולן שעדיין לא מופץ באופן רשמי אבל כבר מסעיר את העולם. מי היין מבוססים למעשה על מים וגפת ענבים שנותרת מתהליך ייצור היין - כך שהם כוללים טעמים וניחוחות של יין (ואפילו את היתרונות הבריאותיים של קליפות הענבים), אבל לא אלכוהול.
המים פותחו על ידי ענת לוי (המנכ"לית לשעבר של יקב רמת הגולן) תחת המותג O.VINE והם מגיעים ב-4 טעמים שונים: לבן רגיל או מוגז מענבי גוורצסטרומינר, סוביניון בלאן וריזלינג; ואדום רגיל או מוגז מענבי קברנה סוביניון, מרלו, פטיט ורדו, סירה ופינו נואר. המים מכילים חליטה של קליפות הענבים בלבד, כך שהם גם דלים בקלוריות.
מבחינת טעם, היו כאלה שהתלהבו יותר והיו כאלה שהתלהבו פחות. הגרסאות האדומות היו יותר שופעות בטעם שמאזכר יין, בניגוד ללבנות שהיו מעט יותר מעודנות. עם זאת, חיבבנו במיוחד את המים המוגזים שהוסיפו לטעם המעודן גם טוויסט מהנה של גז. חווית השתייה פה היא משמעותית במיוחד משום שבשורה התחתונה, אלה אמנם מים, אבל ממש כיף לשתות מהם (גם בגלל בקבוק הזכוכית המהמם שקורץ במראה שלו לבקבוקי יין יוקרתיים).
לטעמנו מדובר בתחליף מטריף למדי עבור נשים בהיריון או מי שלא חובב יין או את החמרמורות שמגיעות איתו לעתים תכופות. ברחבי העולם ובייחוד בארצות הברית נלהבים מאוד מהמוצר למרות שטרם יצא באופן רשמי. אחרי שהושק בתערוכות ברחבי העולם קיבלו ביקב רמת הגולן פניות בנוגע למוצר ממדינות רבות, כולל אפילו ערב הסעודית, כווית וקטאר. בארצות הברית מי היין כבר כבשו תכניות טלוויזיה ואירוח וגם את המקום ברשימת 10 הטרנדים הבאים במזון ומשקאות מבית הוושינגטון פוסט.