רשת מקדונלד'ס החליטה לא להסתפק בהמבורגרים, ולהיכנס לשוק בתי הקפה והמשקאות שנמצא היום בשליטת סטארבקס ודאנקן, עם רשת חדשה בשם CosMc's. הסניף הראשון של קוסמקס נפתח לפני ימים בודדים באילינוי, ארה"ב, והכוונה היא לפתוח עוד סניפים במהלך 2024. הרשת החדשה מציעה בעיקר קפה ושאר משקאות מקוריים יותר ופחות, ומנסה למקסם את שעות אחר הצהריים, שבהן רשת האם לא מצליחה להביא להכנסות משמעותיות כפי שהייתה רוצה. בסניף הקיים אין מקומות ישיבה בכלל, וההזמנה נעשית בצורה דיגיטלית.
ומאיפה השם? קוסמקס הוא דמות של חייזר שהיה חלק מפרסומת של מקדונלד'ס בשנות השמונים, ובעזרתו היא מנסה לקשר את הרשת החדשה לתימה של חלל, ואפילו יקום חדש.
לפי מנכ"ל מקדונלד'ס כריס קמפצ'ינסקי, השוק של משקאות אחר הצהריים מוערך בשווי של 100 מיליארד דולר - לא משהו שרשת בקנה מידה כזה תסכים לוותר עליו בקלות. עוד סיפר המנכ"ל שהרשת החדשה תגיש משקאות בהתאמה אישית (בין השאר תה ירוק מנטה אוכמניות ולאטה כורכום) וגם מנות נבחרות ממקדונלד'ס וביניהן מקמאפין. עוד יוגשו שם כריכים ומאפים מתוקים כמו בראוני פאדג' קרמל - אבל הדגש הוא על משקאות מיוחדים.
ברבעון השלישי של השנה זינקו המכירות של בתי עסק דומים (מי אמר סטארבקס?) ביותר מ-8 אחוזים, מה שדחף את מקדונלד'ס להאיץ את פתיחת הרשת החדשה. עשרת הסניפים הבאים עתידים להיפתח בטקסס, ובשלב זה עדיין לא ברור אם הרשת תתרחב למדינות נוספות בארה"ב. לדברי החברה, רק אחרי שילמדו את התוצאות במשך שנת 2024 יקבלו החלטות לגבי ההמשך.
ומתי בארץ? נאמר זאת כך: מוטב שלא תעצרו את נשימתכם.