בשנים האחרונות בולט המעבר מהמטבח כמקום שנועד להכנת ארוחות, למקום מרכזי בבית בו מבלים יחד בני המשפחה במגוון פעילויות: בישול משותף, הכנת שיעורים עם הילדים, שיחות חולין, אירוח, ארוחות יומיומיות ועוד. אם גם אצלכם סיטואציית החיים השתנתה או שמתחשק לכם לגוון והגעתם להחלטה לשפץ, לשדרג או לקנות מטבח חדש, חשוב שתדעו כי ההחלטות בעיצוב ובתכנון המטבח הן משמעותיות ובעלות השלכות ארוכות טווח על המראה הכולל של הבית ועל ההתנהלות היומיומית בו.

"יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים חשובים החל מעיצוב שישתלב בחלל הבית לאורך זמן, פונקציונאליות, ותכנון שיתאים לסיטואציית החיים בבית". אומרת תמר לוי בן דרור, מנהלת תחום מטבחים באיקאה.על מנת לפשט את תהליך רכישת המטבח, מציעה רשת איקאה חמישה שלבים פשוטים ברכישת מטבח הכוללים שירות וליווי מלא של מעצב מטבחים לאורך כל תהליך הרכישה: החל מפגישת תכנון אישית, דרך מדידה בבית הלקוח ועד להובלה והתקנת המטבח. כמו כן הרשת מעניקה 12 שנות אחריות על מטבחים".

אין תמונה
קניית מטבח הינה אחת מהחלטות הקנייה המשמעותיות ביותר

 שלב ראשון: איך מתחילים או מה בדיוק אני צריך מהמטבח שלי?

הגעתם להחלטה כי ברצונכם לשפץ, לשדרג או לקנות מטבח חדש. כאמור, מדובר בהחלטה משמעותית.

"באיקאה תוכלו למצוא מעצבי מטבחים מקצועיים שילוו אתכם לאורך כל תהליך הרכישה. בטרם ההגעה לחנות יש לקבוע פגישת ייעוץ לתכנון מטבח דרך אתר האינטרנט או בטלפון".

"כדאי להגיע מוכנים מראש לפגישת הייעוץ עם המעצב. מומלץ לחשוב מהם הצרכים והציפיות הנוגעים למטבח שלכם כמו למשל: סגנון עיצוב וצבע אהובים, מידות המטבח, תצורתו, מיקום נקודות האספקה וכן מהי סיטואציית החיים בבית: האם אתם משפחה עם ילדים, זוג מבוגר ללא ילדים, רווק/ה וכדומה. מעצב המטבחים יסייע למפות את הצרכים הספציפיים שלכם על מנת שיקבלו ביטוי בעיצוב המטבח, ויתכנן ביחד אתכם את המטבח המושלם שתמיד רציתם".

 

אין תמונה
מה בדיוק אני צריך מהמטבח שלי?

שלב שני: איך לתכנן את המטבח לעבודה יעילה?

שלב זה עוסק בתכנון הארגונומי בחלל המטבח באופן שיהיה נגיש ונוח למשתמש: "התכנון העיקרי של המטבח מתמקד בשלושת מוקדי העבודה המרכזיים: הכיור, הכיריים והמקרר, אותם יש למקם באופן שבו יוכלו לשרת את צרכיהם של בני הבית באופן אופטימאלי. כך למשל, הצבת הכיור בין המקרר והכיריים תאפשר תפעול נוח ויעיל, ותקנה מעבר פשוט וזורם בין מוקדי הפעילות השונים במטבח. "ישנה גם חשיבות גדולה לתכנון מיקומם של המגירות ומדפי האחסון. מומלץ לתכנן מראש גם את החלוקה הפנימית הרצויה בארונות השונים (היכן ימוקמו כלי הבישול, האחסון, מזווה מוצרי המזון וכו'). מעצב המטבחים יתכנן עבורכם  את אזורי העבודה והאחסון במטבח, כך שהעבודה במטבח תתבצע באופן היעיל ביותר".

 בשלב זה בוחרים גם את דגם המטבח וסגנון העיצוב, ניתן לשלב כמה דגמים יחדיו לפי טעמכם. בחנויות איקאה ניתן למצוא 20 דגמי מטבחים שונים, במגוון רחב של סגנונות עיצוב, צבעים וגימורים שונים, המשקפים סיטואציות חיים שונות.

 

אין תמונה
מומלץ לתכנן מראש גם את החלוקה הפנימית הרצויה בארונות השונים

אין תמונה
כך תהפוך העבודה במטבח ליעילה יותר

שלב שלישי: איך יודעים שהתכנון נעשה בהתאם לחלל המיועד?

על מנת להתאים בצורה מיטבית את מטבח החלומות שלכם אל לחלל בבית, יש לבצע מדידות מקצועיות – באיקאה מציעים ללקוחות שירות מדידה מקצועי בתשלום.

מודד מקצועי יגיע לביתכם וימדוד את: שטח המטבח, נקודות אינסטלציה/חשמל, גודל מוצרי חשמל וכו'.

שלב רביעי: יש כבר תוכנית? אפשר לצאת לדרך!

לאחר התאמת תכנון המטבח למדידות המקצועיות, מעצב המטבחים יסייע לכם בבחירת אבזור הפנים והחוץ שיעניקו למטבח את הטאצ' הסופי.

"איקאה מציעה מגוון רחב של פתרונות לאבזור פנים למגרות ולארונות- מחיצות למגירות, חלוקה לסכום, קופסאות אחסון ואבזור חוץ כגון מתלים לקיר, עגלות מטבח ואיים עצמאיים. כל אלה תורמים לסדר ולארגון, מייעלים את ההתנהלות במטבח ויכולים לחסוך זמן". 

 

אין תמונה
באיקאה מקפידים על הרכבת מטבח מקצועית

שלב חמישי ואחרון: המטבח הורכב ומה עכשיו? ההבדל טמון בפרטים הקטנים

לאחר שאישרתם את תוכנית המטבחהמעצב שליווה אתכם לאורך כל הדרך, ילווה אתכם גם בקביעת מועד ההובלה וההרכבה של המטבח.

באיקאה מקפידים על הרכבת מטבח מקצועית, תוך יישום מדויק של תוכנית העיצוב שנבחרה, ועל בקרה לאורך כל הדרך.

 

אין תמונה
הטאצ' הסופי בעיצוב מטבח הוא בחירה של פריטים משלימים

לתיאום פגישת ייעוץ לתכנון מטבח באיקאה

>>רוצים לבשל עם אחד מחברי הנבחרת של מאסטר שף VIP? כל הפרטים

במטבח עם המאסטרים