לא משנה באיזה אופן תסתיים העונה הזו, את שלמה עזרן אנחנו בטוח נזכור. האמן מבית חנן הוכיח, שלב אחרי שלב, שהוא פשוט לא פראייר, ואת זה גם חיים כהן דאג להזכיר לו הערב: "הגעת לפה בזכות, עשית דרך ארוכה של עליות ומורדות, ואנחנו מאד אוהבים את הראש שלך". 

עזרן התקשה להסתיר את ההתרגשות מהמעמד, וסיכם תקופה מופלאה בחייו שמגיעה לסיומה: "בחלומות הכי פרועים שלי לא חשבתי שאצליח לייצר את המנות שייצרתי פה. למדתי פה המון ואני מוקיר אתכם על כך, תודה".

למרות החיוכים שעטפו את האולפן, וההישג הנפלא של ההגעה לחצי הגמר, שלמה מרגיש פספוס: "חשבתי שאני יכול להיות בגמר וגם לזכות. הצבתי לעצמי מטרה ולא עמדתי בה, זו אכזבה גדולה".

_OBJ

"אני לא פאקינג בורגני"

האיש שלמד לבשל בחדר אוכל בקיבוץ מעברות, עשה דרך ארוכה מתחילת העונה, כזו שקשה לסכם במספר מילים. הוא החליף כמעט את כל הכובעים האפשריים: מזה של ה"בורגני", לזה של האמן, הוא גם היה גאון לכמה רגעים, ובסוף הסתבר שאולי הוא לא גאון, ומישהו אחר דווקא כן. עזרן נכנס בסערה לתכנית, אחרי אודישן שכולנו נזכור ("אני לא פאקינג בורגני, אתה עוד תאכל את הכובע"), ומאז הפך לאחד המתמודדים המסקרנים שידעה התכנית. 

עוד בתכניות קשת:

 

ואנחנו חייבים גם התייחסות לשופט יונתן רושפלד, שניהל העונה רומן לא קטן עם שלמה. לאורך כל שלבי התחרות הרגשנו את הניצוצות והחשמל בין השניים, כשהם מושכים אחד לשני בצמות, והשיא הגיע בנאום המפורסם, כזה שלא היה מבייש את אובמה ("אתה לא גאון, אני גאון").

אבל כמו כל סיפור רומנטי, מה שהתחיל נגד כל הסיכויים ("האוכל שלך בלתי אכיל ברמה חולנית"), נגמר בסוף טוב הכל טוב עם הצעה מרושפלד ששלמה לא יכול לעמוד בפניה ("תסיים את התחרות, שים בצד את הסינר, ותקבל במקום סינר של אחת המסעדות שלי").

שלמה עזרן הגיע רחוק, ויכול ללכת הביתה בראש מורם, את זה גם אייל שני יודע: "החזקת פה בזכות מחשבה ודמיון, אני חושב שהגשמת חלום". המתמודד חוזר למושב השקט והרגוע, שם יש לו את כל העצים שירצה לחבק.

"מאסטר שף" - אירוע הגמר, שבת 05.04.14 ב-21:00