אינה קראבצקי, בת 31 מהרצליה, היא הזוכה הגדולה בעונה הראשונה של "מאסטר שף"! אחרי גמר צמוד ומותח שהצליח להדהים אפילו את השופטים המנוסים, הוכתרה אינה כבשלנית הביתית הטובה בישראל.

אינה עלתה לארץ מאוקראינה לפני 20 שנה, כשהייתה רק בת 11, וכיום היא גרושה ואם לילדה בת חמש וחצי. את היכולות במטבח החלה לפתח עוד לפני הגירושין, אותם היא זוכרת כחוויה מעצבת בחייה: "זו הייתה נקודת מפנה, אבל הגעתי לתכנית כדי להגשים חלום ולהפוך לשפית מקצועית", סיפרה באודישנים.

למרות שבמהלך העונה קיבלנו הוכחות שאינה ספגה היטב את התרבות הישראלית אל תוך המנות שלה, המאכל הראשון שלמדה לבשל היה דווקא רוסי: "בפעם הראשונה שבישלתי הכנתי ורניקי (מאכל רוסי מסורתי). אני חושבת שכל אחד צריך לזכור מאיפה הוא בא", היא אומרת.

לא רואים את זה עליה, אבל מסתבר שהאהבה של הזוכה הגדולה לאוכל לא נגמרת רק בבישול: "אני בשלנית לא קטנה", היא מעידה על עצמה. "אנשים יופתעו לגלות את זה עליי". ואם תשאלו את המשפחה שלה, תגלו שמאז ומעולם היו לדוגמנית לשעבר גינונים של מאסטר שף: "אצלי במטבח הכל חתוך ומוכן מראש", מגלה אינה. "חומרי הגלם ערוכים היטב ורק אז אני ניגשת לעבודה". כנראה שהעקרונות האלו משתלמים, ועכשיו גם אייל שני, חיים כהן ומיכל אנסקי נותנים את החותמת הרשמית.

אין תמונה
סמדי עוזבת, אינה ואלקנה בתחרות צמודה
מהלך הגמר:

המשימה הראשונה שהמתמודדים מקבלים היא הכנת מתכון של האנס ברטלה: מקרונים בשלושה צבעים. אינה מתקשה בהתחלה עם האתגר ונדמה כי הלחץ משפיע עליה לרעה. לאחר שהתמקדו במקרונים, עוצרים השופטים את ההכנות ומציגים בפני המתמודדים את קופסת ההפתעות בתוכה מרכיבים שונים. אלקנה, סמדי ואינה מגלים שעליהם להכין מנה עיקרית מאחד המרכיבים, שתתבשל יחד עם המקרונים של ברטלה. מספר דקות לאחר שהכניסו את קופסת ההפתעות ממנה אמורים המתמודדים לבשל את המנה העיקרית, ולאחר שחלק מהמקרונים של ברטלה כבר הוכנסו לתנור, מבקשים השופטים לעצור שוב את הבישול ומציגים לראווה דג פרידה ממנו תבושל המנה הראשונה.

המתח עולה שלב, ואף אחד מהבשלנים לא כל כך יודע מאיפה להתחיל. בשלב הזה מוסיפים השופטים התקלה נוספת: צורת ההגשה. בנוסף למנות עצמן, צריכים המתמודדים לחשוב כיצד להגיש את המקרונים. בעוד הם עושים זאת, מכריז חיים כהן כי הזמן נגמר וכעת על השופטים להחליט מי עוזב את התחרות. לאחר התלבטות ארוכה מתקבלת בסופו של דבר ההחלטה: סמדר "בומבה" וקנין מודחת ולא ממשיכה עם השניים האחרים.

כעת יוצאת יוצאת לדרך המשימה האחרונה לעונה, כאשר בנוסף לשופטים יושבים 100 טועמים באולפן ומחכים לבחון כל אחת מהמנות של אלקנה ואינה. כעבור מספר דקות מכריזים השופטים שהזמן של המתמודדים לבחור מה להכין הסתיים, ואייל שני מוציא לדרך את מאה מנות הגמר של כל אחד משניהם. לאחר מכן משוקללים קולות הקהל, כאשר על פי תוצאות הטועמים באולפן המנה של אינה מקבלת 80% ואלקנה את כל השאר. בשלב האחרון מסכמים גם השופטים את הערב: חיים בוחר באלקנה, מיכל בוחרת באינה ואייל מכריע את הכף לטובת המתמודדת הזוכה.

 >> רעבים לעוד? כל מתכוני מאסטר שף לאורך העונה

>> בואו להיות חברים שלנו בעמוד הפייסבוק הרשמי של מאסטר שף

>> כל התכניות של מאסטר שף לצפייה ישירה