נתחיל מהסוף: "מעולם לא קיבלנו כל כך הרבה בקשות לפבלובה", מספר גיא ליכטנשטיין, מנהל מסעדת "אורנה ואלה". "אנשים כנראה ראו בטלוויזיה את המנה המפורסמת ורצו לטעום בעצמם".

הכל התחיל ביום חמישי, בזמן שידור הפרק של "מאסטר שף". כזכור, חמשת המתמודדים שלא צלחו את משימת זיכרון הילדות התבקשו לשחזר את המתכון של האנס ברטלה הגדול לפבלובה. היצירה של ברטלה אמנם נראתה משובחת ומגרה במיוחד (בטח יותר מאלה של המתמודדים, או לפחות חלקם), ומתברר שההשפעה שלה חרגה הרבה מעבר לגבולות המסך: צופים רבים קיבלו תיאבון בעקבות המשימה הזו, ואצו בהמוניהם לנסות בעצמם את הקינוח המפורסם. 

"המדהים הוא שכולם ביקשו את המנה הספציפית, ולא קינוח אחר", נזכר ליכטנשטיין. "אני במסעדה כבר 15 שנים, ומדובר ללא ספק במשהו יוצא דופן. אם להתמקד בסטטיסטיקות, הרי שהדרישה עלתה ביותר ממאה אחוז - החל מכאלו שמצאו אותנו דרך גוגל ועד כאלה שכבר מכירים את המנה. כזה דבר לא היה".

>> רוצים לנסות בעצמכם? קבלו מתכון לפבלובה מפוארת

פבלובה (צילום: Alexios Zavros, Istock)
למי שלא הספיק - כך נראית פבלובה|צילום: Alexios Zavros, Istock
מתכון מורכב לקינוח מושחת

לפחות חלק מטירוף הפבלובה הזה אפשר לייחס למורכבות ההכנה שלה. "מדובר במנה ערמומית", מעיד האנס ברטלה על עיסתו. "צריך להגיע לפריכות חיצונית מסוימת ורכות פנימית, ואל זה מגיעים רק על ידי הקצפה נכונה ואפייה נכונה" - בקיצור, את הקינוח הספציפי הזה כנראה גם אתם הבנתם שעדיף להשאיר למקצוענים. 

וטיפה טריוויה לסיום: לפי רוב הדעות, הפבלובה קרויה על שמה של רקדנית בשם אנה פבלובה, ושורשיה בסוף המאה ה-19. הגברת פבלובה סיירה בעולם עם להקת הבלט שלה, וכשביקרה בניו זילנד יצר לכבודה השף של בית המלון שבו השתכנה את הפבלובה הראשונה. סיפור נחמד, אבל יש מי שטוען שאינו אלא שקר מוחלט. אם תשאלו את האוסטרלים, הם יתעקשו שיצירת המופת המרנגית הזו הומצאה בכלל אצלם, בשנת 1935.

על כל פנים, בעקבות ההתרחשויות לא נותר אלא לתהות מה יעלה בגורל בתי הקפה והמסעדות אחרי המשימות הבאות של "מאסטר שף". במילים אחרות: שפים, היכנסו לכוננות ספיגה. העם בדרך.

>> והנה קינוח לא פחות מרשים, והרבה יותר פשוט

מאסטר שף, חמישי ושבת בשעה 21:00

>> בואו להיות חברים שלנו בעמוד הפייסבוק הרשמי של מאסטר שף

>> כל התכניות של מאסטר שף לצפייה ישיר