אייל שני טועם מנה (צילום: רועי ברקוביץ')
אייל שני. ומה הבחירה שלו? ביום שבת נגלה|צילום: רועי ברקוביץ'

כבר מעל חודש מתחרים ביניהם הבשלנים הביתיים הטובים בישראל על הזכות להיות ה"מאסטר שף" הראשון של ישראל. בכל שבוע אנחנו שומעים מה חושבים השופטים אייל שני, חיים כהן ומיכל אנסקי, ורגע לפני הגמר הגדול ביום שבת החלטנו לבדוק מה הלך הרוחות אצל שאר השפים הבולטים בישראל. אז מי ציין את המתמודדת עם הפרח, מה הכי מרשים אצל איציק הראל ומי התרשם מגלית בונפלד? קבלו תשובות מלאות ומנומקות.

לאון אלקלעי, שף ויועץ קולינארי
"האמת שקשה לי להחליט. החבר'ה האלה - כולם, מיומנים וכישרוניים ובעלי איכויות. מה שכן קובע לבסוף את מי אבחר לצרף למסעדה אלו יחסי האנוש של המועמד – זה הדבר הכי חשוב במטבח. בכל זאת, הבחור החביב עלי מהמתמודדים הוא מוסא אבו סריס; חומד של בחור, שמראה רצון ללמוד ומקדיש מחשבה לכל דבר. בנוסף, הייתי מצרף את אביבה לקונדטוריה - יש לה משמעת, היא לא תשים "בערך סוכר" או "בערך ביצים", וחוץ מזה, היא גם חייכנית".

סהר רפאל, שף מסעדת "כרמים"
"הייתי בוחר במתמודדת עם הפרח (סמדר וקנין) ומצרף אותה לצוות במסעדה בתור קונדיטורית. נראה לי שיש לה גישה בריאה לקינוחים; היא לא נלחמת, והיא ניגשת לדברים בצורה פשוטה ויסודית. כשצריך להשתמש במתכון - היא משתמשת, וכשצריך להפעיל שיקול דעת - היא מפעילה".

סמדר וקנין (צילום: רונן אקרמן)
סמדי בומבה. המתמודדת עם הפרח, למי שלא זיהה|צילום: רונן אקרמן

אבי ביטון, שף מסעדת "אדורה" ומסעדת "מרקדו"
"יש שני מתמודדים שאני אוהב: הכבאי (אלקנה ביטון) חמוד ומראה נכונות ללמוד, והקירח הרזה (איציק הראל) - שיש לו המון ידע והוא מזהה טעמים; אני מאוד מעריך את היכולת הזאת בתור שף".

שאול בן אדרת, מסעדת "קימל"
"העו"ד הכי בולט (איציק הראל), כשהוא טעם את הבולונז של אייל שני, הוא זיהה 17 מרכיבים מתוך ה-20 שהיו במנה, וזה מה שאני מחפש; קשה מאוד ללמד את זה, אתה יכול ללמד טבחים לשים את הגזר ככה או ככה, אבל יכולת לזהות טעמים - אין ספר לזה, זה אצלו בנשמה. הייתי לוקח אותו מחר למסעדה שלי".
    
הראל מק, שף מסעדת "אדום"
"אני הייתי בוחר בסמדי (סמדר וקנין), היא מגניבה בעיני; היא מבשלת אוכל מזרחי, עממי מבית סבא וסבתא, מבשלת מהלב והנשמה. היא לא באמת באה להתחרות, היא באה לבשל ולהנות".

עזרא קדם, שף מסעדת "ארקדיה"
"ראיתי רק תכנית אחת, והבחורה מנתיבות (גלית בונפלד) צדה לי את העין כשהכינה לחם עם שומן של כבש. היה במנה הזו משהו מהלב".

חיים כהן מסביר לגלית בונפלד (צילום: רועי ברקוביץ', מאסטר שף)
חיים וגלית. יש שפים שמעדיפים אותה |צילום: רועי ברקוביץ', מאסטר שף



אביב משה, שף מסעדת "מסה"
"רן וסיליבר והבלונדה (אינה קראבצקי) הם המתמודדים הבולטים לדעתי. הבחורה גם בשלנית וגם יפה, רואים לפי צורת העבודה שלה שהיא עובדת נכון, אבל בעיקר יש לה ברק בעיניים; הייתי לוקח אותה לא בגלל הכשרון, אלא בגלל הרצון והברק בעיניים. ואת זה אני אומר בתור אחד שלא למד בישול באופן מסודר".

יש לנו רביעיית חצי גמר (תמונת AVI: מאסטר שף)
רביעיית חצי הגמר. כמה מהם יכולים כבר לחכות לטלפון|תמונת AVI: מאסטר שף
גיא פרץ, שף מלון "הולידיי אין" אשקלון
"חשוב להבין שאופן הבישול במסעדה זה עולם אחר מלבשל בבית; לא כל מי שיודע להחזיק סיר, ידע לנהל מטבח במסעדה. אני לא בטוח אם הייתי לוקח מישהו מהמתמודדים למסעדה שלי, אבל לגברת השוויצרית (אביבה פיבקו) יש יד טובה ויצירתית. גם מהכבאי (אלקנה ביטון) התרשמתי, למרות שהוא לא עבד מעולם כטבח".

מאסטר שף, חצי הגמר בחמישי והגמר הגדול בשבת בשעה 21:00

>> בואו להיות חברים שלנו בעמוד הפייסבוק הרשמי של מאסטר שף

>> כל התכניות של מאסטר שף לצפייה ישירה