החיפוש אחר הבשלן הביתי הטוב בישראל מגיע לשלבי הסיום, עם ארבעה מתמודדים שיתחרו ביום חמישי הקרוב על הזכות להגיע לגמר הגדול. לאורך כל העונה סיפרו השופטים שהם רוצים לראות אצל חברי הנבחרת התקדמות, אשר באה לידי ביטוי בשיפור יכולות הבישול השונות.

המתכונים עצמם איתם התמודדו הבשלנים הגיעו מכל העולם, וכל אחד מהם ייצג גישה אחרת לאוכל. היו שם מתכוני מסעדות מישלן, קינוחי פאר, מנות פשוטות, יוקרתיות וכמובן מאפים. אך כאשר קו הסיום מתקרב, הגיע הזמן להכריע בשאלה הגדולה: איזה סוג של אוכל ינצח את הגמר - הגורמה או העממי?

>> בואו להחליט לבד: כל מתכוני מאסטר שף

ומה חושבים צופים? יצאנו לבדוק מה הם מעדיפים, ועל הדרך שמענו גם את דעתם של המתמודדים והשופטים עצמם. "אוכל יכול להיות עממי טוב ועממי גרוע, כי צריך לזכור שגורמה הוא לא הבטחה לאוכל טעים", אומר השופט חיים כהן. "אי אפשר להתעלם מהשוני בין המתמודדים", אומרת אינה קראבצקי, שכבר הבטיחה את המקום שלה בחצי הגמר,
"ואני דוגמא מושלמת לספיגה מוחלטת של התרבות שבמקרה הזה זו התרבות הישראלית".

גם בקרב הצופים יש הסכמה על דבר אחד: עממי יכול להיות גורמה, וההיפך. "אנחנו אוהבים להכין אוכל עממי, ובחוץ אנחנו מעדיפים גורמה", מספר זוג שהגיע ליום הטעימות בנמל. "אני רוצה להגיד די לכל הפינות בטלוויזיה שמראים איך מכינים עלים עלים עלים - וקצפת למעלה", אומרת מתמודדת נוספת בחצי הגמר, סמדי בומבה. "זו ארץ ישראל שלנו", היא מסכמת. "בגלל זה מאסטר שף בארץ הוא הכי מיוחד: לכל אחד יש טעמים אחרים".

מאסטר שף, חצי הגמר בחמישי והגמר הגדול בשבת בשעה 21:00

>> בואו להיות חברים שלנו בעמוד הפייסבוק הרשמי של מאסטר שף

>> כל התכניות של מאסטר שף לצפייה ישירה