הערב בתשע זה קורה: ריאליטי הבשלנים הגדול של ישראל מתחיל, ואנחנו ראינו בזה הזדמנות טובה לדבר קצת על המקום הענק שאוכל תופס בחיים שלנו (מי שאוכל בשביל לחיות ולא חי בשביל לאכול, שיקום. רואים? אף אחד לא קם). הפרטנר שלנו הוא הפסיכיאטר ד"ר אילן רבינוביץ', שמסכים בפה מלא – זה נכון, אוכל זה לא רק מה שאנחנו מכניסים לפה בשביל להיות שבעים, אלא אינדיקציה מובהקת למצב הנפשי שלנו.

"אוכל זה כמו סקס"

הרבה מאיתנו מרגישים שאוכל הוא שמחת החיים שלהם, ועכשיו סוף סוף אנחנו מקבלים לזה אישור רפואי. חשוב לאכול טוב (כן כן, במידה), אומר ד"ר רבינוביץ', וחשוב ליהנות מהאוכל. יותר מזה, מדובר בחוויה חושית מורכבת: חוויה ויזואלית, אמוציונלית, מוחשית, שקרובה קרבה אמיתית לסקס. תטעמו כמה שיותר טעמים, דוחק ד"ר רבינוביץ', תתנסו, תחוו. זה בריא לכם.

גם לפי ד"ר רבינוביץ', העולם נחלק לשניים: אלה שכשרע להם, והם לחוצים או מדוכאים, סוגרים את הפה ולא יכולים לאכול פירור, ואלה שבמצב כזה דווקא פותחים את הפה גדול גדול, ואוכלים בלי הפסקה, וכמה שיותר. במובן הזה, הוא מסביר, אוכל הוא אינדיקציה טובה למצב הנפשי של הבנאדם. בדרך כלל אדם שמצבו הנפשי טוב ויציב יתאפיין באכילה מאוזנת, בלי חריגה לשום כיוון. אם מישהו מספר לכם שהוא אוכל ללא הכרה, או לחלופין בקושי אוכל – אתם יכולים לדעת שהוא באיזושהי מצוקה.

במילים אחרות: הכל טוב, עד לרגע שבו אתם מפסיקים לשלוט באוכל והאוכל מתחיל לשלוט בכם. רואים אוביס ברחוב? אל תחשבו "נו, מה הבעיה שלו לעשות דיאטה?" – תבינו שמדובר בהפרעה אמיתית, כזו שאפשר לטפל בה, ולא בגרגרנות מטופשת.

>> כבר שלחתם תמונה לתחרות צילומי האוכל שלנו?
>> בואו לראות את תוצאות סקר האוכל שלנו