מאסטר שף 2 (צילום: mako)
44% למדו לבשל מאמא|צילום: mako
מאות אלפי בשלנים מסתובבים בישראל, וחלק גדול מהם הגיע לאודישנים של התכנית "מאסטר שף" כדי להוכיח שגם תחביב צריך לדעת לעשות במקצועיות. אבל רגע לפני שיוצאים לדרך, הגיע הזמן לבדוק האם ישנם מאפיינים המשותפים לכולנו ומה מייחד את הבשלנים החובבים מכל השאר. בשביל לעשות את זה, הזמנו אתכם לענות על סקר האוכל הגדול.

>> בואו לבחור את המנה ממאסטר שף שתמיד חלמתם לטעום

רק 4% למדו מאבא איך לבשל

54% ממשתתפי הסקר סימנו את עצמם כנשואים, ואולי זו הסיבה שבערך חצי (52%) גם טענו שהם מבשלים יותר מ-4 פעמים בשבוע. רובם, 46%, גם הוסיפו כי הבישול הוא חלק מהחיים שלהם בערך מגיל בר המצווה, לעומת 25% שעושים זאת מהצבא ו-23% שהתחילו לבשל רק אחרי החתונה.

באופן מפתיע, 31% מהנשאלים טענו שלמדו לבשל רק מניסוי וטעייה. באופן מפתיע פחות, 44% הצביעו על אמא כעל הגורם ממנו שאבו את ההשראה בעוד 21% למדו מספרי בישול. אבא, לעומת זאת, השפיע על נטיות הבישול של 4% מהנשאלים בלבד.

מבשלים ארוחות בשריות - ומעוניינים להפוך את זה למקצוע

מבחינת המנות המועדפות, 48% נוטים לבשל ארוחות בשריות. זאת לעומת 20% בלבד שמתמחים בארוחות חלביות, 17% שמעדיפים קינוחים ו-15% שבוחרים מאפים.

32% מהנשאלים מבשלים בדרך כלל לעצמם, ו-27% מבשלים לילדים. רק 16% מבשלים לחברים ו-25% שומרים על אווירה רומנטית ומבשלים לבני הזוג. הרוב המוחלט הצביע על הנשים בבית כעל לובשי הסינר, לעומת 7% שסימנו את הגברים. ב-41% מהמקרים, לעומת זאת, כולם נוהגים להכנס למטבח מדי פעם ולבשל.  

ונתון אחרון ובהחלט צפוי בעקבות ההיענות לאודישנים של "מאסטר שף": מבין כל הנשאלים, לא פחות מ-48% היו מחליפים את המקצוע הנוכחי שלהם בקריירת בישול. אם זה לא אומר שכולכם בשלנים בארון, אז אנחנו כבר לא יודעים מה כן.

מאסטר שף, ימים חמישי ושבת בשעה 21:00

>> רוצים לדעת עוד על שופטי מאסטר שף?

>> בואו להיות חברים שלנו בעמוד הפייסבוק הרשמי של מאסטר שף