העונה השניה של מאסטר שף כבר בפתח, ונדמה שכל בית כבר מצויד בשף פרטי, חובב הבישול המשפחתי. העונה הראשונה של מאסטר שף כבשה בסערה את בשלני ישראל, שהרימו את הכפפה (וגם את הסכין, הקולפן והמיקסר) והתחילו לבשל, לטעום, להריח ולחשוב אוכל טוב. אילו מתכונים וטעמים הולכים לסחוף אותנו הפעם? בקרוב נדע, ובינתיים - בואול להיזכר בסימנים שהשאירה העונה הקודמת על המטבח הישראלי:

המסע לחיפוש הקרוקומבוש

יודעים מה זה קרוקומבוש? בוודאי שכן! האמת היא שלפני משימת הקרוקומבוש של מאסטר שף ממש לא כולם הכירו את המנה, אבל התמונות על המסך עוררו את החשק וגם את הסקרנות, ואחרי שידור התכנית אפשר לראות זינוק חד ביותר בחיפושי המילה בגוגל. גם המילה פאבלובה, ואפילו המילה בומבה, זכו לעלייה חדה בחיפושים בגוגל.

חיפוש הקרוקומבוש (צילום: צילום מסך)
חיפוש הקרוקומבוש|צילום: צילום מסך

פתאום מתחשק לי פאבלובה

זוכרים את משימת הפאבלובה? רוצים גם? מסתבר שבחודש שלאחר שידור משימת הפאבלובה, שהיתה אחת המשימות הקשות בעונה הקודמת של מאסטר שף, חלה התעוררות בגזרת הקינוח, שלא ידע התעניינות כזאת מאז שנות השמונים. לאור הביקוש מסעדות רבות הכניסו את הקינוח המוקצף בגרסאות מחודשות לתפריט שלהן, שתהיה פאבלובה לכל דורש. המתמודדים בתכנית, אגב, לא ממש הצליחו להוציא תחת ידם פאבלובות מושלמות, אבל העובדה הזאת לא הפחיתה את רמת החשק של הצופים. רוצים להיזכר במשימה?

משקפיים לחיתוך בצל, כבר יש לכם?

קולפן שום, סוחט לימונים, מגלען זיתים, סט סכיני שף, משטח בוצ'ר, ואפילו משקפיים מיוחדים לחיתוך בצל - אם פעם הבשלן החובב היה משתמש באותה הסכין לכל הפעולות, הרי שמאז העונה הראשונה של מאסטר שף חנויות המספקות ציוד מקצועי לשפים מדווחות על עלייה ניכרת בכמות השפים החובבים שנכנסים ומחפשים מכשיר ספציפי המיועד בדיוק להקצפת החלבון בטמפרטורה הממוצעת בפריז, כדי להכין קינוח מתוחכם בכמה רמות מעוגת השוקולד המסורתית.

מערוך מידות (צילום:  יחסי ציבור )
איך הסתדרנו בלי זה? מערוך מידות|צילום: יחסי ציבור

סליחה, מלצר, רוטב הזעפרן סמיך מדי

ציבור המלצרים זוכר היטב את עליית התכנית: בתקופת העונה הראשונה וגם כמה חודשים אחריה זכו מלצרי ישראל להיתקל בכמות הולכת וגדלה של תלונות והערות של לקוחות מביני עניין. "פתאום כל אחד נהיה מומחה למידת עשייה, לקוחות קבועים שהיו מזמינים "וול דאן" התחילו להזמין "מדיום", כי הם ראו בתכנית איך הבשר אמור לצאת", סיפרה לנו מלצרית, "ובכלל, אם פעם לקוח פשוט היה אומר שלא טעים לו, אחרי התכנית הלקוחות ממש מתחו ביקורת מקצועית על השף: הטעמים לא משתלבים, הרוטב מאפיל על המרכיבים. בקיצור - המון מנות חזרו למטבח".

>>התעורר לכם התיאבון? מאסטר שף 2, בקרוב