בעלי עסקים מחפשים היום את הדבר הזה שנקרא "מינוף דיגיטלי". כדרכם של מונחים טכנולוגיים כמו "האינטרנט של הדברים", "ענן" או "חוויית משתמש", המונח "מינוף דיגיטלי" נשמע מהצד אמורפי לחלוטין, אבל הוא ממשי וחורץ גורלות וכיסים. דוגמאות לא חסר, ולא רק דוגמאות ענק, כמו ההשתלטות האיטית אך הוודאית של גוגל על העולם. גם דוגמאות יותר קטנות יכולות להמחיש את היתרון התחרותי במינוף דיגיטלי. נניח ששני ירקנים, מוכרים את מרכולתם באותו רחוב. לאחד מהם תנו אפליקציה להזמין דרכה מוצרים הביתה, ולשני לא. סביר להניח שהירקן האנלוגי יסגור עוד לפני שתפסיקו להגיד "תארוז לי שניים אספרגוס".
לוח הדרושים הפך לממשק אינטראקטיבי
אז איך נראה מינוף דיגיטלי? קחו שוק קיים ומבוקש, תוסיפו לו פתרון לבעיה או קושי שנפתר באמצעות הקלקה עם האצבע, וקיבלתם מינוף. כך עשו ב"גט טקסי" וכך עשו גם ב"טינדר". ולאחרונה עשה כך גם הסטארטאפ התל אביבי "פייבר", שגייס שבוע שעבר 60 מיליון דולר ממשקיעים אמריקאים. אנשי החברה לקחו פורמט של לוח דרושים והפכו אותו לממשק אינטראקטיבי שמארגן עבודות לאמנים ופרילאנסרים מכל העולם וגורף רווח מעמלת התיווך בכל עסקה. נותני שירות אלה – ממורים פרטיים, דרך מעצבים גרפיים ועד לעורכים לשוניים – התקשו לשווק את עצמם ברשת ללקוחות פוטנציאליים, וזהבדיוק מה שפייבר פתרה באמצעות המינוף הדיגיטלי. עכשיו, כשיש לכם את פייבר – שמסדרת לכם מידע אינסופי על המועסק הפוטנציאלי, מרמת אמינות ועד אופן וגובה התשלום – עדיין הייתם פונים לחברת השמה כדי לחפש עובד פרילאנסר? לא ממש.
"התקשורת בין העסק והלקוח הופכת לישירה ודיגיטלית"
פיתרונות הסליקה שלאומי קארד מציעה, אנו רוצים לייצר לעסקים ערך מוסף שיבדל אותם מעסקים אחרים באותה סביבה או באותו ענף. היום, לאומי קארד מאפשרת לכל עסק להקים אתר אינטרנט במהירות ובקלות. באמצעות שיתוף פעולה שלנו עם סטארט-אפ שפיתח כלי דיגיטלי חדשני, עסקים יכולים להפוך את עמוד הפייסבוק שלהם בלחיצת כפתור לאתר אינטרנט מתקדם, שבאמצעותו הם יכולים להגיע לקהל נוסף שנחשף אליהם בדיגיטל".
אז איך מתחילים למנף את העסק שלכם? "כדי לעזור לעסקים קטנים להיות יותר דיגיטליים, אנחנו כל הזמן מחפשים כלים חדשים ופשוטים לתפעול", מסבירה רעות עצמוני, מנהלת תחום שיווק עסקי בלאומי קארד. "מעבר ל"לירקן שהזכרת, שרוצה להתחרות בירקן אחר, הייתי מציעה להשתמש בכלי אחר שאנו מציעים, אפליקציית נאמנות בסלולר, שתאפשר לו להציע הצעות ערך מיוחדות ולהגדיל את כמות הלקוחות החוזרים שלו. האפליקציה לוקחת את פלטפורמת ה'כרטיסיות' צעד קדימה באמצעות העולם הדיגיטלי, מחזקת את נאמנות הלקוחות וחושפת את העסק ללקוחות פוטנציאלים באזור הרלוונטי. הכלים הדיגיטליים החדשניים הללו מאפשרים לעסק תקשורת יותר נוחה ואפקטיבית עם לקוחותיו, הקיימים והחדשים".