ברמה העקרונית זה נשמע הכי הגיוני בעולם: הטלפונים הסלולרים הרי הולכים איתנו לכל מקום, נופלים ומתקלקלים בהתאם ולעיתים לא רחוקות ניאלץ לכתת רגלינו לעבר תחנת השירות הקרובה כדי לתקן את המכשיר. העלויות עשויות להיות גבוהות למדי ללא ביטוח, מה שמעלה את שאלת נחיצותה. אז מה בדיוק כדאי לבדוק לפני שמחליטים לשלם אקסטרה לחברת הסלולר עבור אחריות על המכשיר?
קודם כל, בדקו היטב מה כוללת האחריות: האם תהיו זכאים למכשיר חדש במקום זה המקולקל? איזה מכשיר תקבלו אם כן? כמו כן, חשוב לדעת באילו מקרים הביטוח לא יכסה אתכם וחשוב לא פחות – מהו גובהם של דמי ההשתתפות העצמית, שלעיתים יכולים להגיע לסכומים לא נעימים.
שימו לב גם שלכל מכשיר סלולרי חדש יש גם ככה אחריות יצרן לשנה הראשונה. כמו כן, בין זכויותיכם הבסיסיות החשובות ביותר נמצאת גם זו: על החברה ליידע אתכם על עלות התיקון לפני שבוצע, ולא בשום נקודת זמן אחרת.
בנוסף, יש לקחת בחשבון את העובדה הבלתי נמנעת (כנראה), שרמת השירות שתקבלו עשויה לאכזב אתכם: 20 אחוזים מהתלונות שהוגשו ארגון אמון הציבור בשנה האחרונה בתחום הסלולר דיברו על שירות טכני לקוי. התקלות עלולות לחזור על עצמן, הזיכרונות שעל המכשיר עשויים להימחק ועוד תופעות מרגיזות עשויות להיות מנת חלקכם. לפחות מחלקן תוכלו להימנע - אם תפעלו נכון.