העלייה הממוצעת בפדיון החנויות ביום הבחירות אתמול (ג') עמדה על 100% והסתכמה בפדיון ממוצע של 100 שקל למ"ר, לעומת פדיון ממוצע של 50 שקל למ"ר בלבד בשלושת השבועות שקדמו לבחירות. כך עולה מנתוני מערכת ריס הכוללים נתוני אמת של פדיונות ב-800 חנויות ברחבי הארץ של רשתות אופנה, ספרים, תכשיטים, מתנות, אופטיקה, ציוד משרדי וכדומה.
בקניונים הגדולים הסתכמה העלייה ב-132%, מפדיון ממוצע של 60 שקל למ"ר, לפדיון של 140 שקל למ"ר. בעוד שמזג האוויר החורפי אמש היטיב עם הקניונים, לפאוור סנטרים הוא היה כך נראה, לרועץ, ואלה רשמו עלייה של 70% בלבד בפדיונות מממוצע של 30 שקל למ"ר, ל-50 שקל למ"ר.
למרות שביעות-הרצון של הקמעונאים, חשוב לציין כי בהשוואה לנתוני המכירות של 600 חנויות בבחירות הקודמות שהתקיימו במארס 2006, מדובר בירידה ממוצעת של 8% בפדיונות. בקניונים הגדולים הירידה מזערית ועומדת על 0.8% בלבד ואילו בפאוור סנטרים מדובר בירידה של 23%. עוד יצוין כי בבחירות הקודמות נרשמה בפאוור סנטרים עלייה ממוצעת של 200% בפדיון ומכאן ניתן להסיק כי העלייה המתונה יחסית אמש היא בעקבות מזג האוויר החורפי.
הקריון הוביל אמש את העלייה בפדיונות כשרשם עלייה של 200%. קניון מודיעין ידע אמש את יום הקניות הראשון העמוס בתולדותיו ורשם עלייה של 211% בפדיונות. קניונים נוספים שרשמו עלייה גבוהה במיוחד בפדיונות הם קניון הזהב (190%), קניון גבעתיים (175%), קניון רננים (174%), קניון עזריאלי (167%) וקניון חולון (165%). עלייה של 160% נרשמה בפדיונות של הגרנד קניון, קניון איילון וקניון בת ים.
עלייה נמוכה יותר בפדיונות נרשמה בקניון רמת אביב (154%), קניון חיפה (146%), קניון השרון (142%), קניון אבנת (138%). קניון הדר, קניון הנגב, קניון מלחה, קניון רחובות וקניון ארנה, רשמו עלייה בפדיונות בשיעורים שבין 100%-120%.
מי שלא נהנה אמש מנהירת ההמונים לקניות היו העסקים במרכז העיר ירושלים שרשמו ירידה של 50% בפדיונות ביחס ליום רגיל. הסיבה היא כנראה מזג האוויר הסוער והעובדה שעסקים רבים בעיר לא נפתחו אתמול. עליות נמוכות במיוחד בפדיונות נרשמו בקניון לב נצרת (19%) ובקניון מול הים באילת (21%).
מי שגרר את ממוצע הפדיון כלפי מטה היו כאמור, הפאוור סנטרים שרשמו עלייה ממוצעת של 70% בלבד בפדיונות. פאוור סנטר ביג כרמיאל הוביל את העלייה אמש שהסתכמה שם ב-98% ואחריו ביג באר-שבע עם עלייה של 89%. בביל"ו סנטר נרשמה עלייה של 61%.
קמעונאים שנהנו אתמול במיוחד מהעלייה בפדיונות הם רשת המשביר לצרכן אשר רשמה אמש גידול של 300% במכירות בהשוואה ליום רגיל. אמש נאלצה הרשת אף לסגור לפרק זמן קצר את הסניף בנהריה בשל עומס יתר של לקוחות.
"מכירות הקוסמטיקה עלו אתמול בצורה יוצאת דופן בשיעור של כמעט פי ארבעה מיום רגיל. גם העלייה במכירות ההלבשה התחתונה, הנעליים והטקסטיל לבית בלטו בעלייה חריגה בפדיונות.
"מכירות האופנה אמנם הכפילו את עצמן בהשוואה ליום רגיל, אך רצפת המכירה רווית מבצעים גם כך בשבועיים האחרונים ותמהיל המלאי של סוף העונה, גרם לכך שמכירות האופנה לא הגיעו למכפלה הממוצעת ברשת", אומר אסף בן-דב, מנכ"ל משותף ברשת המשביר לצרכן.