משתלם להיות עשיר, לפחות בכל מה שקשור לעולם הרכב. לא רק שעשירים נוסעים על מכוניות חדשות ונוצצות יותר, עכשיו מסתבר שהם גם משלמים עליהן פחות. השיטה: ייבוא אישי.
בשנה החולפת יובאו 2,619 מכוניות לארץ, רובן המוחלט מכוניות יוקרה. לשם השוואה, בשנה שקדמה לה יובאו רק 900 מכוניות. הדגמים הפופולרים ביותר הם, איך לא, ג'יפים ורכבי שטח יוקרתיים.
הייבוא האישי חוסך למעשה את עמלות הייבואן: רכב שעולה כ-530,000 שקל אפשר לייבא בעלות של כ-400,000 שקל, חיסכון של כמעט רבע מהמחיר.
ההליך לא פשוט, וכולל מספר הגבולת: תהיו חייבים לייבא רכב מחברה שיש לה נציגות בישראלף אסור לייבא יותר משני רכבים בשנה, וכדי שלא תהפכו בעצמכם לסוכנות מכוניות - אסור למכור את הרכב שייבאתם במשך שנתיים.
ההליך מורכב וארוך, וכולל אינסוף אישורים ובקשות שצריך להציג. הבירוקרטיה הכבדה הופכת את העסק ללא כדאי כשמדובר במכוניות משפחתיות רגילות, אך הוא עדיין משתלם למי שמייבא מכוניות יקרות.
"מדובר בקומבינה שמס הכנסה ומשרד התחבורה מודעים לה", אומרת סטלה קורין ליבר, כתבת "גלובס". "הרוכשים מביאים קבלה על סכום נמוך מזה שבאמת שילמו, ומשלמים למדינה מס נמוך על קניית הרכב".