נתחיל מהמסקנה: נוחות עולה כסף. מי שרוצה לעשות את הקניות לחג בלי לכתת רגליים ולעמוד בתורים ארוכים, יצטרך לפתוח את הארנק ולשלם קצת יותר. אבל כמה? השוונו בין המחירים של מוצרים שונים בסופר ובאינטרנט. להלן התוצאות.
קילו אורז פרסי, למשל, עולה בסניפים של רשתות המזון הגדולות כשמונה שקלים. באתרי האינטרנט מחירו מגיע לבין 9 ל-10 שקלים. חזה עוף טרי שעולה בסניפים עד 33 שקלים מגיע באינטרנט למחיר של 39 שקלים.
אפילו הפירות והירקות יקרים יותר בחנויות הוירטואליות. במחירי הפלפל האדום יש הבדל של כמעט 100% בין הרשת לעולם האמיתי. חשבתם על מצה עם שוקולד בחג? כאן הפער על שוקולד למריחה של "נוטלה" מסתכם בלא פחות מארבעה שקלים, לרעת האינטרנט כמובן.
ואם בכל זאת אתם מוכנים לשלם קצת יותר כדי להנות מנוחות ומשירות עד הבית, כדאי שתשימו לב לעוד כמה עלויות שלא תמיד לוקחים בחשבון. למחירי הסל באינטרנט מצורפים דמי משלוח של בין 18 ל-26 שקל. בחלק מהמקומות ההזמנה מותנת במחיר מינימום של 50 שקל, והמבצעים תקפים רק לסניפים ולא לאינטרנט. זמן המשלוח הוא בדרך כלל מספר שעות, אך משעה מסוימת המשלוח יגיע רק למחרת.
אז מה בכל זאת טוב בקניות ברשת? באופן אירוני, למרות המחירים היקרים, האינטרנט דווקא עשוי לחסוך כסף. בניגוד לקניות בסניף האמיתי, כאן אין חשש להוסיף לעגלה מוצרים נוספים שבמקרה ראינו על המדף. מסמנים בדיוק את מה שצריכים מראש, ומשלמים.