מתברר שבמיתון גם אפשר להרוויח. בזמן שחנויות נסגרות ורשתות פושטות רגל, בכל זאת נותרו אנשים שיכולים לחייך.
לדוגמא, זהו שבוע מתוק במיוחד עבור חברת קדבורי, יצרנית השוקולד והממתקים שהודיעה על עלייה של כ-30% ברווחיה בשנת 2008. כאשר המיתון מעמיק וגלי הפיטורים ממשיכים, אין כמו קוביית שוקולד, לא יקרה מדי כמובן, כדי להמתיק את המרירות.
המשבר הכלכלי אינו משחק ילדים אמנם, אבל חברת לגו יכולה להיות מרוצה. השבוע הודיעה החברה על עלייה של כ-32% ברווחים בשנת 2008. בחברה מסבירים את התופעה בכך שבזמנים קשים, אנשים נצמדים למותגים מוכרים ואמינים, ולא מחפשים חידושים.
וזה לא הכול. בזמן שמכירות האוכל האורגני בירידה ורשתות יקרות יותר כמו סטאר-באקס סוגרות סניפים, שוק הג'אנק-פוד פורח. בבריטניה למשל, מקדונלדס ודומינוס פיצה הודיעו על עלייה מרשימה בהכנסות בשנה החולפת, והם מתכוונות להתרחב.
בשורה התחתונה, כולנו מרגישים את המיתון הכלכלי וצריכים להתאים את אורח החיים, אבל נראה שבמקום לוותר על פינוקים ומותרות, אנחנו רק ממירים אותם – במקום שוקולד מבוטיק יוקרתי, אנחנו מתנחמים בשוקולד מהסופר, ובמקום לוותר בכלל על מסעדות – קופצים לפיצה או המבורגר.