9.8% מהמשיבים במסגרת הסקר החודשי עליו מבוסס מדד אמון הצרכנים של ישראל, הצהירו בחודש יולי כי בכוונתם לרכוש דירה או בית, חדשים או מ"יד שנייה", במרוצת ששת החודשים הקרובים.
מדובר בעלייה של 4.3 נקודות אחוז בהשוואה לנתון השוטף אשר נרשם ביוני, ובחזרה לרמות הנכונות אשר אפיינו את המחצית הראשונה של 2008.
נתון המגמה של כוונות הרכישה, שהוא ממוצע שלושת החודשים האחרונים, הגיע ביולי ל-9.2% מכלל המשיבים, לא מעט בזכות עלייה חדה שנרשמה בנתון השוטף של מאי, ונתון זה כבר משקף את רמות הנכונות של שלהי 2007.
המשך בחינת מגמת הממצאים במסגרת מדד האמון בעריכת גלובס מחקרים בשיתוף קסלמן וקסלמן PwC ישראל, מגלה ש-3.3% מהמשיבים מתכננים לרכוש דירה חדשה בחצי השנה הקרובה (לעומת 2.5% ביוני), 3.4% מהמשיבים מתכננים לרכוש דירה מ"יד שנייה" (4.3% ביוני) ואילו שיעור המהססים עמד על 2.5% מהמשיבים (1.6% במאי).
בצמרת הקבוצות אשר מתכננות רכישת נדל"ן ניצבת, כמעט כמו תמיד, קבוצת הצעירים עד גיל 29, עם שיעורי נכונות של כ-17% מכלל המשיבים. משיבים מהמגזר הערבי תופסים החודש את המקום השני עם כ-15% שיעורי נכונות, ואחריהם משיבים בעלי הכנסה גבוהה מהממוצע עם כ-13%.
בקצה השני של הסקלה ממשיכים להימצא משיבים בני 50 ומעלה עם כ-5.5% שיעורי נכונות בלבד, ומשיבים מאזור חיוג 08 עם 5.7% שיעורי נכונות.
מבט רחב יותר על נתוני מדד האמון מגלה שהציבור הישראלי כבר כמעט קבע שתפנית כלכלית חיובית כבר כאן - המדד עצמו עמד בסוף יולי על 87.6 נקודות (1996 - 100), כך שהוא רחוק עתה ב-2.4 נקודות בלבד מרמתו בקיץ 2007, ערב המשבר.
נציין עוד, כי לצד העלייה בשיעור הנכונות לקנות נדל"ן נרשמה עלייה מקבילה בנכונות לקנות מכוניות ומוצרים בני קיימא, כאשר פרמטר מרכזי בכל המקרים הוא שער החליפין.