הוט (תמונת AVI: חדשות)
התכחשה לדרישות הפיצוי של התובע. הוט|תמונת AVI: חדשות

2,750 שקל תשלם HOT ללקוח שתבע אותה על נזקי כספי שנגרם לו בגין אי הגעת טכנאי - כך על פי פסק דין שניתן באחרונה בבית המשפט לתביעות קטנות.

התובע (השם שמור במערכת), ששיפץ את ביתו במושב צרופה, תיאם עם חברת HOT הגעת טכנאי, תוך שהוא מדגיש בפני המוקדנית בחברה כי מועד ביקור הטכנאי חייב להיות מתואם עם מועד נוכחות החשמלאי בדירה, שכן התקנת תשתית הכבלים חייבת להיות מתואמת עם התקנת תשתית החשמל.

לטענתו, למרות התיאום המוקדם, טכנאי HOT לא הגיע במועד, ולמרות מספר שיחות טלפון שקיים עם מוקד שירות הלקוחות של HOT לא הצליח לקבל מענה לטענותיו.

כיוון שהחשמלאי נאלץ להגיע שוב למקום לצורך החבירה לטכנאי HOT, חויב על ידו התובע בסכום כפול: 2,500 שקל במקום 1,250 שקל. לאחר ששילם את הסכום הגבוה פנה התובע ל-HOT וביקש לקבל מהם פיצוי כספי, אולם בחברה הציעו לו פיצוי של 700 שקל בלבד.

התובע טען בכתב התביעה כי מעבר לנזק הכספי שנגרם לו עקב התשלום הגבוה לחשמלאי, על HOT לפצותו בגין אובדן שני ימי עבודה.

HOT הודתה בבית המשפט כי אכן לא הגיע הטכנאי מטעמה למרות התיאום, אולם התכחשה לטענה כי עליה לפצותו בגין התשלום לטכנאי.

השופט יחיאל ליפשיץ קיבל את טענותיו של התובע וקבע כי "על טעויות יש לשלם", ולכן חייב את HOT לפצותו ב-2,750 שקל.

זה המקום להזכיר כי לאחרונה נכנס לתוקף "חוק הטכנאים", שלפיו ימתינו הלקוחות שעתיים לכל היותר לביקור טכנאי, כאשר איחור ייאלץ את החברות לפצות את הלקוח ללא צורך בהוכחת נזק ב-300 שקל (וב-600 שקל על המתנה על ללקוחות שהמתינו לטכנאי למעלה משלוש שעות מעבר לזמן שנקבע).