ועדת השרים לתיקוני חקיקה אישרה אתמול (ג') את הצעת שר האוצר, משה כחלון, לפתיחת ענף המוניות לנסיעות שיתופיות ולפיתוח תחום מוניות השירות.
ההצעה מוסיפה אפיק שירות חדש בתחבורה הציבורית - נסיעה שיתופית במונית, במסגרתו יוכלו נוסעים לשתף את נסיעתם עם אחרים הנוסעים ליעדים סמוכים, וכך לחסוך בעלויות הנסיעה. לפי הודעת משרד האוצר, מחיר הנסיעה השיתופית יהיה נמוך משמעותית ממחיר נסיעה מיוחדת - אם כי לא צוין באיזה שיעור מינימלי.
חלוקת תשלום בין נוסעים במוניות מתבצעת בפועל גם כיום, אם כי באופן בלתי מוסדר. הרגולציה הקיימת כיום אינה מאפשרת לנהג המונית לגבות תשלום נפרד מכל נוסע עבור קטעי נסיעה שונים. מצב זה מביא לכך שמרבית המוניות אינן מסיעות יותר מנוסע בודד.
עוד ב-mako כסף:
- למה ישראלים מוותרים על ההנחות שמגיעות להם?
- הביטוח ישלם על קריסת החניון ברמת החייל?
- מה עשו האנשים המצליחים בעולם בגיל 25
על מנת להבטיח לצרכנים שירות איכותי ואמין ולמנוע מחלוקות בין הנהג לנוסעים על גובה התשלום, השירות החדש יינתן בהזמנה מראש בלבד (ללא איסוף מהרחוב). מציע השירות יחויב להציג לנוסע את המחיר המשוער שהיה שהיה נדרש לשלם עבור נסיעה מיוחדת ליעד המבוקש על ידו. בנוסף יידרש מציע השירות להציג מראש גם את מועד האיסוף ואת זמן הנסיעה המשוער.
ענף המוניות מונה כ-20,000 מוניות רשומות (בעלי מספר ירוק) המבצעות, לפי ההערכות, כ-80 מיליון נסיעות מידי שנה. כיום מציע הענף שני אפיקי שירות: הראשון, באמצעות מוניות שירות אשר נוסעות במסלול קבוע לפי רישיון, והשני באמצעות מוניות מיוחדות ("ספיישל"), המבצעות נסיעות פרטניות לבקשת הנוסע ולפי תעריף המונה.
יודעים מה הסיפור הבא שלנו? כתבו אלינו money@mako.co.il
הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker
כתבות נוספות:
הרשימות השחורות של ידיעות אחרונות
הטעות המביכה של השופט כבוב