פייסבוק הכריזה היום (ג') על שמו של המטבע הדיגיטלי שלה - ליברה. השם נשמע לנו מוכר, משום שבישראל כבר יש חברה בשם זהה שאף מאפשרת ללקוחותיה לצבור "ליברות" בארנק דיגיטלי ולממש אותן בהמשך.
חברת הביטוח האינטרנטית ליברה הוקמה ב-2018 על ידי אתי אלישקוב, לשעבר מנכ"לית הכשרת היישוב חברה לביטוח. בהכשרת היישוב עבדה אלישקוב עם סוכנים, אך אז החליטה לשנות את דפוס הפעולה והקימה את ליברה. החברה, המונה כיום 30 עובדים ומחזיקה משרדים בחולון, שיווקה מאז הקמתה עשרות אלפי פוליסות ביטוח רכב. היתרון הגדול של ליברה הוא שהתהליך הביטוחי כולו - החל בפתיחת הפוליסה, דרך הגשת תביעה וכלה בקבלת התגמול - מבוצע באופן דיגיטלי ובכך חוסך את עלויות סוכן הביטוח.
בנוסף, בעת רכישת הפוליסה, יוצרת ליברה לכל מבוטח ארנק דיגיטלי, שבו יוכל לצבור "ליברות". ליברה היא שוות ערך לשקל אחד, והמבוטחים יכולים לממש את הסכום שנצבר להם בחלוף שנה מיום קבלתו. למעשה, הליברה היא חלקו של המבוטח ברווחי החברה, והוא יכול לבחור אם לממש את הסכום במזומן או לקבל אותו כהנחה בעת חידוש הפוליסה.
בשיחה עם אלישקוב היא מתייחסת להודעת פייסבוק על המטבע החדש: "מבחינתי, השם ליברה משקף את המחויבות שלנו להוגנות ולצדק, משום שבלטינית 'ליברה' זה מאזניים. הוא משמש כמטבע במודל שלנו לשיתוף המבוטחים ברווחים. מובן שרשמנו את כל סימני המסחר ברשם החברות בישראל, ואפילו הגשנו פטנט על המטבע ליברה בארה"ב. העובדה שבפייסבוק בחרו גם כן בשם ליברה מוכיחה שבחרתי לא רע".