שר התקשורת יועז הנדל חתם היום (ב׳) על ביטול הרישיון של חברת ״אייס תקשורת חכמה״ לאחר הליך מקביל כנגד החברה במשרד התקשורת ובבית המשפט.

משרד התקשורת נכנס לתמונה רק בשנה וחצי האחרונות, בעקבות מספר חריג של תלונות צרכנים על התנהלותה של חברת "אייס תקשורת חכמה" כלפי לקוחותיה. עיקר התלונות שהתקבלו היו בגין המשך חיובים לאחר בקשת הלקוח להתנתק מהשירות, עיכוב בזיכוי לקוחות, חיובים מופרזים, הטעיית צרכנים, חוסר מענה במוקדי שירות הלקוחות והתמיכה הטכנית ועוד.

על פי הרשות להגנת הצרכן ישנם מאות נפגעים, שהונו על ידי החברה במהלך השנתיים האחרונות. גבריאל ואגנס ינאי, זוג ניצולי שואה בני 77, נפגעו מהחברה לפני כשנתיים, כאשר

פנו לחברת אייס תקשורת כדי להחליף את הטלפון הנייד שלהם לחדש. "הטלפון עלה 2,370, אבל לא זאת הבעיה", סיפר גבריאל לכתבת החדשות לי נעים . "הבעיה היותר גדולה זה אחר כך, התחילו טלפונים שהגיעו מהחברה, בטענה שיש להם אינטרנט מהיר, עליו צריך לשלם כל חודש סכומים מצחיקים - 66 שקלים".

הסכומים המצחיקים שהבטיחו בחברה קפצו בסופו של דבר לחשבונות שהגיעו ליותר מ-13 אלף שקלים. בין השאר, נטען שההוצאות הללו היו בגין רכישת מתאמי אינטרנט, מאיצי טווח וחבילות סייבר. "הסכומים עולים, אי אפשר להשיג אותם בטלפון, אי אפשר להתלונן", סיפרה אגנס. "הם מתקשרים רק דרך החשבון".

שיטת העוקץ הזו עובדת כבר שנים, ומסתמכת על כך שאוכלוסיית הקשישים אינה מבינה בעולם הטכנולוגיה. נציגי החברה מתקשרים ומבטיחים כל מיני דברים שנשמעים מאוד טוב על הנייר - אינטרנט הרבה יותר מהיר, וזול. הם גם משווקים באגרסיביות מוצרים כמו מגן קרינה, אנטי-וירוס, מגן סייבר - כל מיני דברים שאנשים מבוגרים בוודאי לא מבינים בשביל מה צריך אותם, אבל בתמימותם קונים.

אנשי החברה לא מסתפקים בעוקץ הכספי של לקוחות החברה המבוגרים, אלא אף מאיימים עליהם בתביעה ברגע שהם מבקשים להפסיק את ההתקשרות בין הצדדים. 

בחודש נובמבר 2020, הטילה הרשות להגנת הצרכן על החברה קנס כבד בסך של 3 מיליון ו-200 אלף שקלים. בנוסף, נאסר על החברה לצרף לקוחות חדשים בחצי השנה הקרובה.

במקביל שלח משרד התקשורת לחברה שימוע טרם נקיטת הליכים, וזאת בעקבות מספר חריג וגבוה מאוד ביחס לגודל החברה של תלונות שהתקבלו בתחום פניות הציבור במשרד, ושמהן עלה כי "אייס תקשורת חכמה" הפרה לכאורה את תנאי היתר הפעילות שלה, פגעה בטובת הציבור ולא פועלת בהגינות כלפי מנוייה. שבעה חודשים לאחר מכן, לאחר שהתקבלו התייחסותה של החברה לשימוע, הגביל שר התקשורת, יועז הנדל,  את פעילותה של "אייס תקשורת חכמה" לתקופת בחינה של ארבעה חודשים, שבה נאסר עליה לגייס מנויים חדשים. בנוסף, הנחה השר את הצוות המקצועי במשרד לעקוב אחר פעילות החברה.

עקב קשיים כלכליים שאליהם נקלעה החברה, הוגשה בקשה לפירוק החברה לבית המשפט. לאחרונה אישר בית המשפט המחוזי את בקשת הנאמן שמונה לחברה לנתק את כל מינויי החברה ולמעשה להביא לסגירתה.

לאחר הבקשה לבית המשפט, חתם היום (ב׳) שר התקשורת על ביטול הרישיון של החברה והיא תיסגר באופן סופי.  ״לאחר הליך ארוך שניהלנו במשרד התקשורת אני מבטל היום את הרישיון של חברת אייס תקשורת. החברה הפרה את תנאי הרישיון ברגל גסה ופגעה בעשרות אלפי אזרחים ישראלים. אנחנו ננקוט צעדים מאוד קשים כלפי מי שיפגע בצרכני ישראל ולא נאפשר התנהלות כזו״, סיכם השר.