עמית גליטמן, בן ה-39 מתל אביב איבד לפני 9 שנים את אחותו, גלי גליטמן-מנטש, בתאונת דרכים קשה, בה הייתה מעורבת כל משפחתה. בעלה וילדיה ניצלו ואילו היא- נהרגה במקום.
מאז, מחפש גליטמן את הדרך הנכונה והיעילה ביותר להשפיע על תרבות הנהיגה בישראל ולהביא לצמצום במגפת תאונות הדרכים.
לאורך שנים, ידעה מדינת ישראל קמפיינים שונים שנועדו לצמצם את כמות התאונות ולהוריד את מספר ההרוגים בכבישים- אבל השינויים שנראו היו מינוריים, אם בכלל.
באוגוסט 2020 ייסד גליטמן את מיזם ׳תהיו טובים׳, במסגרתו יצר והפיק סדרת סטיקרים ייחודית וכואבת, המיועדים למשפחות ששכלו את יקיריהן בתאונות דרכים. עבור כל בן משפחה, הותאם סטיקר ייחודי, במטרה לעורר מודעות לנושא התאונות והאובדן המיותר שנגרם מהן בקרב נהגים שרואים את הסטיקרים הללו על הכביש.
על מאות רכבים ברחבי הארץ כבר מתנוססים הסטיקרים, שמספרים למשתמשי הדרך האחרים כי הנהג איבד את מי מבני משפחתו בתאונה. הסטיקר מבקש מהנהגים: תהיו טובים.
לאור ההתעניינות ההולכת וגוברת, ולאחר שגליטמן קיבל פניות גם ממשפחות במגזר הערבי שביקשו להעלות את הנושא גם אצלם, יצר גליטמן סט סטיקרים נוסף - הפעם בערבית.
עד כה, חילק גליטמן אלפי סטיקרים ובימים אלה הוא נערך לגלי חלוקה נוספים, באזורים שונים בארץ.
את הסטיקרים מחלק גליטמן בחינם למעוניינים, והוא מזמין את כולם ליצור עמו קשר דרך עמוד הפייסבוק של המיזם, תחת השם: ׳תהיו טובים׳.
עמית גליטמן: ״אני נזכר בגלי לא מעט, ולפעמים אני מרגיש שלא התאבלתי מספיק, ושהאסון הזה השאיר אצלי דברים לא פתורים, כי הכל היה כל כך פתאומי, וכל כך בלתי נתפס. הפרויקט הזה, שאני מקדם בימים אלה, ממלא עבורי את המקום הזה. אני מקווה שהיא גאה בי״.
גם הוריו של גליטמן הפכו פעילים במיזם החשוב, ויחד עם קבוצת הפעילים שהרכיב גליטמן- שמורכבת רובה ככולה מבני משפחה שכולים כתוצאה מתאונות הדרכים- הם מבקשים להפיץ כעת את הבשורה.
לפרויקט, כאמור, אין כל מימון חיצוני ובשלב זה הוא ממומן על ידי גליטמן עצמו, שמסמן את היעדים הבאים בדמות קמפיינים נרחבים נוספים - במטרה להביא לשינוי.
״שנים שמדברים על שינוי בישראל בכל הקשור לתאונות הדרכים, אבל השינוי לא קורה. מי שחווה על בשרו את האובדן הקשה, לא יכול להישאר אדיש וגיליתי שרבים מבני המשפחות השכולות ששמעו על הסטיקר ביקשו לקבל אותו ואף נרתמו לסייע למיזם בדרכים שונות. אני מאמין שלמען זכרם של יקירינו אנחנו חייבים לעשות מעשה, וזו הדרך שלי״, מסכם גליטמן.
הקמפיין זכה לחשיפה רבה בכלי תקשורת שונים, ואף נתרמו לו שטחי פרסום רבים באמצעי תקשורת שונים. המטרה הגדולה של המיזם – להפוך לקמפיין כלל ארצי שיהיה נוכח בכל פינה בארץ.