הספינה, שיצאה ב- 10 בפברואר מנמל גרמניה לכיוון הנמל ברוד איילנד ארה"ב, שלחה אות מצוקה ב- 16 בפברואר, כאשר החלה לבעור. על הסיפון יש כאלף ומאה מכוניות פורשה, כ- 189 רכבי בנטלי, וכמה מאות רכבי אאודי ורכבי פולסווגן. עם הדיווח על השריפה הגיעו לאזור כוחות הצלה של צבא פורטוגל, שחילצו את 22 אנשי הצוות של הספינה.
הפליסיטי אייס אשר נבנתה בשנת 2005 מסוגלת לשנע 4,000 מכוניות ו- 60 טון ציוד, שטה בקיבולת מרבית. הספינה ששייכת לחברת הספנות היפנית מיטסואי נושאת, על פי ההערכות, רכבים בשווי של חצי מיליארד דולר, זאת בנוסף לערך הספינה היקרה, שגם לה יש ערך כספי עצום משלה: 24.5 מיליארד דולר.
חברת הספנות התייחסה לדלקה ומסרה כי: " יעשה כל מאמץ להכיל את הנזק ולפתור את המצב. בהתחשב במידת היוקרה של המכוניות שעל הסיפון אנו מבינים את ההפסד העצום של כל המעורבים, וצופים את תביעת הביטוח הגדולה שתבוא בעקבותיו. אנחנו נעשה כל שביכולתנו לנסות להציל לפחות חלק מכלי הרכב".
למרבה המזל, למרות האש, לא נפלט כרגע דלק או נפט מהספינה אל הים, וכך מנעו זיהום סביבתי גדול. בענף הרכב חוששים שבגלל שחלק גדול מהמכוניות הן מכוניות חשמליות עם סוללות ליתיום, יש סיכון גבוה להתלקחות.
כרגע, לצערם של אלפי לקוחות אמריקאים ושל חברות הרכב, המכוניות כבר לא יגיעו לשום מקום, מכיוון שאת הספינה השאירו לבעור בים, ולא ברור מה יעלה בגורל המכוניות שעליה. דבר אחד ברור - אם הן לא יינצלו בזמן, קבוצת פולקסווגן תעמוד בפני הפסדים עצומים, שיגדלו עוד יותר בשל המחסור המתמשך בשבבים. מדובר בנזק עצום לענף הרכב העולמי, שסבל השנה ממחסור בחלקים שונים עקב משבר הקורונה.