שוק רכבי יד שניה בישראל: מבדיקה שערך אתר יד 2 עולה כי שנת 2023 נפתחה בירידות ברמת הביקוש לרכבי יד שניה. החל מחודש מאי נרשמה מגמת התחזקות בביקוש, שנבלמה בחגי תשרי והמשיכה בירידה חדה מאוד עם תחילת מלחמת "חרבות ברזל". חודש נובמבר בשנה האחרונה, הראה על התאוששות בביקוש לרכבי יד שניה, שהלכה והתחזקה בחודש דצמבר – ואף עלתה על רמת הביקוש שהייתה בדצמבר 2022. לצד זאת, היצע הרכבים למכירה היה גבוה בשנת 2023 בכ-12% בהשוואה לשנת 2022.
ברבעון האחרון של 2023, נרשמה ירידה בהיקף ההיצע של רכבי יד שניה בהשוואה לשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2023, כשהמלחמה שהחלה באוקטובר 2023 מסבירה זאת – והביאה לעצירה של הפעילות בשוק. סימני המלחמה נמשכו לחודשים נובמבר ודצמבר עם התחזקות הביקושים. סך כל ההיצע בשנת 2023 בהשוואה לשנת 2022, הראה על עלייה של 11.8%.
באשר לדגמים המובילים בהיצע לשנה הנוכחית, טויוטה קורולה הייבריד עמדה בראש הרשימה, אחריה יונדאי איוניק, לאחר מכן יונדאי טוסון, סקודה אוקטביה, קיה פיקנטו, קיה ספורטז, סקודה קודיאק, מיצובישי אאוטלנדר, ניסאן קשקאי – ובמקום ה-10 והמכובד, ניצב הדגם טויוטה RAV4 הייבריד.
מבחינת הביקוש למותגי הרכב, בשנת 2023 טויוטה הובילה עם ביקוש שעמד על 15%, יונדאי עמד על 10%, לאחר מכן קיה עמד על 7.1%, סקודה עמד על 6.8%, מאזדה עמדה על 5.3% ומרצדס עמדה על 5%. המותג ב.מ.וו עמד על 3.9%, סוזוקי עמד על 3.8% ואאודי עמד על 3.7%. בביקושים לסוגי רכב בקרב משפחות, קרוסאוברים עמדו על 33%, רכבים משפחתיים ורכבי יוקרה עמדו על 17%, רכבים קטנים עמדו על 11% מהביקוש, רכבי מנהלים וג'יפים עמדו על 5%, מיניוואנים ורכבי ספורט עמדו על 4%.
לבסוף, באשר לביקוש לדגמי רכבים, בראש הרשימה כיכבה הטויוטה RAV4 הייבריד, לאחר מכן טסלה מודל 3, אחריה טויוטה קורולה הייבריד, יונדאי איוניק, מיצובישי אאוטלנדר, מאזדה -CX5, יונדאי טוסון, טויוטה C-HR, קיה ספורטז' ולבסוף סקודה קודיאק.