חברת שטראוס מודיעה היום (ה') על עדכון מחירים לקמעונאים בחלק ממוצרי השוקולד והקפה המושפעים מעליה במחירי חומרי הגלם של הקקאו והקפה. המשמעות: צפויה עליה משמעותית בחלק מהמוצרים שהיא מייצרת.

משטראוס נמסר כי ההתייקרות תהיה בשיעור  בשיעור ממוצע של כ-2.9% וייכנס לתוקף בתאריך 1.1.2025, ועדכון המחיר יבוצע אך ורק בכ-14% מהמוצרים, ביניהם חלק ממוצרי השוקולד, קפה נמס, קפה טורקי ונוספים. "העדכון מפצה רק באופן חלקי על עלויות חומרי הגלם שמחירם זינק", נמסר.

ההתייקרות צפויה להשפיע במיוחד על מחירי מוצרי השוקולד, שיעברו עלייה של עד 18%: טבלאות שוקולד פרה חלב ומריר יתייקרו ב-18%, ספלנדיד ב-18%, שוקולד פרה קראנצ' יתייקר ב-18%, עד חצות ורבע לשבע יתייקרו ב-9%. אבקת קקאו ושוקולית ב-18%. כמו כן, הקפה הנמס יתייקר ב-18% וקפה טורקי ב-14%.

לטענת החברה, מתחילת השנה מחיר פולי הקקאו עלה בכ-120% ומחירי פולי הקפה מסוג רובוסטה עלו בכ-70% ומסוג ערביקה עלו בכ- 50%. "למרות זאת", מבקשים בחברה להבהיר, "העדכון תקף רק על חלק ממוצרי החברה בעולמות השוקולד והקפה, הוא לא משקף את מלוא העלויות בחומרי הגלם שהחברה סופגת, נמסר מהחברה".

מנגד מודיעה החברה  גם על הורדת מחיר שמן זית יד מרדכי בשיעור של כ-10%. השאלה אם הורדת המחיר תתגלגל לצרכנים או תישאר בגדר הנחה לקמעונאים בלבד.

 עליית מחירים חמישית תוך שנתיים

בתחילת ינואר הודיעה החברה על עלייה בעשרות מוצרים בעקבות התייקרות בחומרי הגלם. מחיר שמן הזית זינק  ב-25%, מחיר טבלאות השוקולד עלה ב-12%-14%, מחיר חטיפי שוקולד עלה בכ-4%-9%, מחיר השוקולית והקקאו עלה ב-10%, הקפה יתייקר בכ-12%, מחיר החומוס יעלה ב-3%-6%, הטחינה תתייקר ב-5%; מחיר התפוצ'יפס, שגם הוא נכלל בהעלאות המחיר שבוצעו בשנה שעברה, התייקר שוב בעד 6%; חטיפי הדוריטוס יתייקרו בעד 9.6%; הצ'יטוס יתייקר גם הוא בעד 9%.

במאי הודיעה החברה על התייקרות של חלק ממוצרי המחלבה שאינם תחת הפיקוח על המחירים בשיעור ממוצע של 1.6%, אך בפועל מחיריהם של רבים מהמוצרים עלו בשיעורים גבוהים יותר. גם אז טענה החברה כי העלאת המחירים מגיעה בהמשך לעליית מחירי מוצרי החלב המפוקחים והעלאת מחיר החלב הגולמי. 

בשנת 2023 בוצעו שלוש העלאות מחיר: בחודש ינואר 2023 החברה העלתה את מחירי מוצרי החלב, הסלטים, החטיפים המלוחים, הממתקים ומוצרי יד מרדכי בשיעור של עד 9%, ובחודש מאי 2023 בוצעו שתי העלאות נוספות. בתחילה החברה העלתה  את מחיר מוצרי החלב ותחליפיו בשיעור של עד 9.3% ושבועיים לאחר מכן ייקרה את מוצרי קפה עלית, חטיפים מלוחים, חטיפים מתוקים ויד מרדכי בשיעור של עד 6%.