"החבר הכי טוב. נולד לאהוב, מאומן לשמור". זו הכותרת שמתנוססת כשנכנסים לאתר של חברת svalinn, חברה המתמחה בגידול ואימון של כלבי שמירה בארה"ב. ולא סתם כלבי שמירה. תשכחו מהשלט "זהירות כלב", כשבפועל יושב איזה רקסי קטן ומנשנש את העצם שלו. כלבי השמירה של סוולין הם בעצם סמל הסטטוס החדש של האליטות בארצות הברית. נכון שמי שיכולים להרשות לעצמם לרכוש כלב ב-150 אלף דולר - הסכום שגובה החברה בעבור כלב כזה - יכול להרשות לעצמו גם רשת אבטחה בלתי חדירה, גדרות, מצלמות, כלי נשק וכל מה שצריך כדי לשמור על הבית, הרכוש והחיים. אבל אם אפשר להוסיף לזה גם חבר הכי טוב שעבר אימוני שייטת, אז למה לא בעצם.

הכלבים של סוולין הם ממש לא סתם כלבי זאב או דוברמנים. אלה כלבים אימתניים שעוברים אימונים מפרכים במשך שנתיים-שלוש, הכל כדי לשמור על "איזון מושלם", לטענת המגדלים. הם מציגים אותם ככלבים היברידיים, יחידים מסוגם, שהם שילוב בין כלב עם אינסטינקטיים גבוהים לאיתור סכנה, הגנה על הבית ותפקוד גבוה, לבין  חיות מחמד אהובות ונורמטיביות. 

לטענת חברת הגידול, בעבר העשירים באמריקה העדיפו חומות גבוהות, מערכות אבטחה מתקדמות ושומרי ראש עצבניים. אך היום, טוענים שם, המצב שונה, והאליטה פונה לגישה יותר "מתונה", כמו אותם כלבים שעולים הון תועפות.

באתר מציעים כלבים לכמה סוגי אבטחה: הגנה אישית והגנה על המשפחה. הכלבים כולם הם מעורבים - שילוב של רועה הולנדי, רועה גרמני ומלינואה בלגי. בסוולין מסבירים שרק כ-20 כלבים מסוג זה נמכרים בשנה, ורק כמה מאות קיימים בכל העולם. לפי אתר האינטרנט, תהליך החיבור בין הקונה לבין החברה הוא בן ארבעה שלבים, והוא שכולל, בין היתר, את בחירת הכלב המתאים ביותר לסוג העבודה, והיכרות בין הבעלים החדשים לכלב.

לאחר שהכלבים מגיעים לביתו של הלקוח, נציגים של החברה מבקרים אותם בביתם החדש תוך 45 ימים, על מנת להבין כיצד הכלב מתנהג ומסתגל לבית, או אם במקרה הוא חלילה הציג התנהגות רעה. סטיבן מזולה, אחד הלקוחות של סוולין, מעיד שהכלבים באמת עושים עבודה טובה. "זה מרגיש כאילו יש לי נייבי סיל עדין בבית. אני מוצא את עצמי נותן פקודה והולי קאו - זה ממש עובד", אמר לניו יורק מגזין. מזולה סיפר שאפילו במקומות אחרים כמו במסעדות, למשל, הכלב שלו - ג'ט - מסתכל סביב באופן אינסטינקטיבי כדי לזהות איומים פוטנציאליים. "זה אוטומטי אצלם. האימון שלהם משתלב באינסטינקט שלהם להגן על המשפחה". 

רג'יס הייד, גם הוא לקוח של חברת סוולין, אמר שבהתחלה הוא נרתע מהמחיר הגבוה. אבל לאחר שביקר במתקן האימונים של החברה במונטנה, הוא רכש שני כלבים. "הייתי בצבא, הייתה לי מלגה לבית ספר לרופאה. הייתי יוצא לציד. הכלבים האלה ממש כמו בני אדם", הוא אמר. 


המייסדת השותפה של סוולין, קים גרין, הסבירה שלחברה שלה יש מדיניות ברורה בקשר ללקוחות. "יש לנו מדיניות של נו אס הולז", אמרה למגזין. "אנחנו עושים את הבדיקות שלנו על הלקוחות שמבקרים פה, אנחנו מראיינים אותם בדיוק כמו שהם מראיינים אותנו". היא גם אמרה שהכלבים שלה צריכים להיות בני תרבות. "אנחנו מלמדים אותם נימוסים". במקביל, בחברה מקפידים לא לפגוע באינסטינקטים שלהם. 

היא ובן הזוג לשעבר שלה שמו לב לעלייה בעניין בכלבי שמירה, מיד לאחר התקיפה שהרגה את אוסמה בין לאדן ב-2011. הם חזרו לארה"ב בכוונה לספק כלבים שיוכלו להיות גם חיות מחמד וגם חיות תקיפה. 

אז למה בעצם צריך לשלם מחיר מופרך מעט על כלב? גרין אומרת שהמטרה של החברה לא הייתה ליצור אייטם יוקרתי, אם כי הרבה פעמים היא מתייחסת לכלבים כאל נכסים. לטענת החברה, המחיר הגבוה נובע בעיקר ממשך האילוף הארוך שלהם, אימון ארוך וקשוח שחלק לא מסיימים, ולא מעלות הגידול. עם זאת, נציגי החברה אומרים שהם צופים שהמחירים שלהם רק יעלו בשנים הקרובות לאור העלייה הצפויה בהוצאות האימונים. מצד שני, אפשר באמת לשים תג מחיר על החבר הכי טוב?